بیش از ۴۶۸ میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای طرح تسهیلات پایدار روستایی و از ۵۸۵ میلیارد تومان سهم استان، ۴۶۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان این طرح پرداخت شد.

فرزاد پیشکاری روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج به تسهیلات تبصره ۱۶ نیز اشاره و اظهار کرد: از محل تسهیلات این تبصره، هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان سهم استان کردستان است که توزیع شهرستانی شده و تاکنون متقاضیان این طرح برای ۳۲۰ میلیارد تومان ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان کردستان تخصیص یافت، ادامه داد: تاکنون ۴۷ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هدف دولت را از ارائه این تسهیلات کمک به بنگاه های اقتصادی، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال های پایدار عنوان کرد و یادآور شد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ نیز هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.

پیشکاری با بیان اینکه هیچ اداره، ارگان و سازمانی به تنهایی متولی اشتغال نیست، گفت: ایجاد اشتغال در کشور به تلاش تمامی ادارات، ارگان ها و همچنین بخش خصوصی نیازمند است.

وی اضافه کرد: سهم استان کردستان در ایجاد اشتغال در سال جاری ۳۳ هزار ۵۱۳ نفر است که با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل تاکنون اشتغال ۴۱ هزار و ۱۱۷ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

بیش از ۴۶۸ میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اشاره ای هم به تعداد تعاونی های فعال استان داشت و گفت: هم اکنون هزار و ۹۶۳ تعاونی با ۱۸۵ هزار نفر عضو در استان وجود دارد که زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

پیشکاری با اشاره به پرداخت حقوق به کارگرانی که بیکار شده اند در قالب بیمه بیکاری، افزود: خوشبختانه با اقدامات این اداره کل در سال جاری هیچ کارگاه و واحد صنعتی تاثیرگذار در اقتصاد استان، تعطیل نشد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha