۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85047842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرد و غبار اردبیل منشاء داخلی دارد + فیلم

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85047842
گرد و غبار اردبیل منشاء داخلی دارد + فیلم

اردبیل-ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: منشاء گرد و غبار حاکم بر استان داخلی است و خشکسالی و کمبود بارندگی علت وقوع این پدیده است.

سیاوش محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق مختلف استان اردبیل اظهار کرد: هواشناسی روز پنجشنبه با هشدار زرد و روز شنبه هم با هشدار نارنجی درخصوص وقوع این پدیده در اردبیل اطلاع رسانی کرد.

وی افزود: در حال حاضر سرعت وزش باد در اردبیل ۷۰ کیلومتر بر ساعت، مشگین شهر۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، نیر۱۰۱ کیلومتر برساعت، گرمی۹۷ کیلومتر بر ساعت نمین ۷۹ کیلومتر بر ساعت سرعین ۹۰ کیلومتر بر ساعت، و خلخال ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منشاء گرد و غبار را داخلی عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی در استان گرد و غباری که دیده می شود، منشاء این گرد و غبار از مراتع و زمین‌های کشاورزی استان است و منشاء بیرونی ندارد.

محمدی یادآورشد: این پدیده تا ساعت ۱۰ الی ۱۱ فردا سه شنبه در استان حاکم خواهد بود البته از عصر امروز ضمن کاهش شدت وزش باد از غلظت هوا کمتر خواهد شد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از ظهر فردا سیستم شمالی وارد استان می‌شود که شاهد بارش رگباری در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به هشدارهای صادره طی روزهای اخیر توصیه کرد عملیات عمرانی ساختمانی متوقف شده و افراد از ایستادن در فضای باز و زیرسازه‌های آسیب پذیر و درختان خشک اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha