مشکلات اقتصادی ناشی از بی توجهی به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ سال گذشته کمترین توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری شده و همین موضوع مشکلات و آفت‌هایی را در اقتصاد ایجاد کرده است.

ابوالفضل چمندی روز یکشنبه در نشست با فرمانداران خراسان رضوی افزود: اگر امروز با چالش های مختلف اقتصادی از جمله نوسانات ارزی رو به رو هستیم به دلیل عدم توجه به اجرای همان سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب طی یک دهه گذشته است.

وی به انباشت پنج هزار هزار میلیارد تومان سرمایه در دست مردم اشاره و اضافه کرد: سیاست پول پاشی که دولت طی سالهای گذشته اجرا می کرد و اکنون نیز در قالب اعطای تسهیلات مختلف به واسطه انحراف پرداخت تسهیلات اجرا می شود از جمله عوامل این انباشت سرمایه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی اقتصاد را خط مقدم جنگ ترکیبی دشمن دانست و گفت: دشمن به دنبال خسته کردن ما از پرداختن به اولویت های کشور است و اکنون اولویت فرمانداران نیز حوزه اقتصاد و شناخت ظرفیتهای منطقه است.

چمندی افزود: تاکنون ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی ثبت شده است که قابل قبول نیست اما به دلیل بی نظمی اقتصادی شاهد عدم شناسایی سرمایه ها و ظرفیت های مغفول در استان هستیم که از آنها بی اطلاعیم.

مشکلات اقتصادی ناشی از بی توجهی به سیاستهای اقتصاد مقاوتی است

وی به تعدد قوانین در حوزه صدور مجوزها اشاره کرد و ادامه داد: گاهی آن قدر در بحث صدور مجوزها برای بخش خصوصی کاستی و مشکل ایجاد می شود که تصور می شود هدف از این فرایند، ندادن مجوز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: هفت ماه است که استان تمام توان خود را پای کار آورده تا مجوزی برای فولاد سنگان بگیرد اما تاکنون از اخذ مجوز ناتوان بوده است حالا شما فرض کنید بخش خصوصی بخواهد چنین مجوزی را در این ابعاد بگیرد آیا ممکن است؟

چمندی افزود: به دنبال تدوین سند تحول اقتصادی استان برای سال ۱۴۰۲ هستیم لذا از همه فرمانداران می خواهیم تا پایان سال برنامه های توسعه ای و شاخص و نه طرح های معمول و جاری خود را به این معاونت اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha