۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85047942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز توزیع رایگان ۱۴ هزار اصله نهال مثمر در پنج منطقه شهرداری یزد

یزد _ ایرنا _ رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه یکی از سیاست های این سازمان طرح کاشت نهال‌ مثمر در فضاهای عمومی و شهری است گفت: کار توزیع ۱۴ هزار نهال مثمر در پنج منطقه شهرداری آغاز شد.

"محمد حسن منصوری زاده" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال مثمر شامل نارنج ، زیتون و سنجد است که در ۱۶ اسفندماه در بلوار حضرت ولی عصر (ع) و بوستان های شهدای هفتم تیر، آزادگان ، بزرگ آزاد شهر، وحشی بافقی بصورت رایگان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه این نهال ها حدود ۲ تا سه سال عمر دارند اظهار کرد: در هفته درختکاری هر روز در قالب پویش های مختلف در مناطق مختلف و در مکان های متعدد، نهال غرس می شود.

منصوری زاده در ادامه به راه اندازی پویش "درختی برای آینده" اشاره کرد و افزود: در این پویش کاشت نهال با مشارکت شهروندان در بلوارهای شادمان ، شهید ابراهیم ترک ، دفاع مقدس و خیابان حضرت موسی بن جعفر (ع) و بوستان وحشی بافقی شهر یزد انجام می شود.

وی مشارکت شهروندان در غرس نهال را مهم خواند و گفت: درخت نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی و مظهر زندگی است که سبب لطافت هوا و سبب آسایش و رفاه انسان و صفا و پاکی طبیعت می‌شود.

سرانه فضای سبز در شهر یزد ۱۳ متر مربع و سرانه استاندارد آن ۲۵ متر مربع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha