۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
کد خبر: 85047527
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۱۵ میلیون نهال در استان یزد آغاز شد

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
کد خبر: 85047527
کاشت ۱۵ میلیون نهال در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد از آغاز کاشت ۱۵ میلیون اصله نهال در این استان خبر داد که در چهار سال در قالب پویش ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال کریمی روز شنبه در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگاران یزد در خصوص نوع گونه‌ها و محل‌های اجرای طرح افزود: امسال تولید سه میلیون نهال آغاز شد و از سال آینده نهال کاری در راستای تداوم پویش با قوت ادامه دارد.

وی به برنامه‌های بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اشاره و ادامه داد: آیین روز درختکاری در شهرستان یزد در روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان در میدان قائم منطقه کاریزبوم برگزار می‌شود.

این مسئول از دیگر برنامه‌های مهم هفته منابع طبیعی را دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری نشست با برخی هیات‌های مذهبی، همکاری با هلال احمر برای کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت یکصدمین سال تاسیس این سازمان و اجرای کاشت درخت به نیت سلامتی امام عصر(عج) ذکر کرد.

همچنین معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی یزد به چالش‌های این حوزه در استان اشاره کرد و گفت: خسارات زیادی از ناحیه سیلاب‌های امسال متوجه استان شد که بر اجرای علمی و فنی فعالیت‌های آبخیزداری ضرورت بیشتری بخشید.

علی باقری با بیان این که در حال حاضر ۲۹ طرح آبخیزداری در سطح ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی وجود دارد از اجرا و اتمام نیمی از این طرح‌ها خبر داد و گفت: با اختصاص بودجه مورد نیاز به تدریج شاهد بهره برداری دیگر طرح‌ها خواهیم بود.

همچنین علی اسلامی رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی یزد گفت: در ۱۱ ماه امسال ۲۷۵ فقره پرونده در زمینه زمین خواری در استان تشکیل و در همین مدت بیش از ۵۷۷ هکتار از اراضی تصرف شده خلع ید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲ تا ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در ادامه محسن احمد بیگی مسئول امور ممیزی و حدنگاری استان گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی منابع طبیعی به وسعت ۷.۴ میلیون هکتار انجام شده و تاکنون ۵۱۴ مورد سند برای منابع طبیعی صادر که ۴۸۲ سند برای اراضی ملی و ۲۸ مورد سند برای اراضی موات است.

همچنین محمد زارع مسئول اداره حفاظت منابع طبیعی یزد گفت: امسال ۲۵۷ مورد استعلام از صنعت و معدن برای واگذاری سطح ۴۵۸ هزار هکتار به منابع طبیعی ارجاع که تنها با ۳۵ مورد آنها موافقت شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدام مناسبی در زمینه برگشت درآمد حاصل از فعالیت‌های معدنی به منابع طبیعی صورت نگرفته که امیدواریم این موضوع در جهت احیای اراضی تخریب شده این بخش بیش از پیش مورد عنایت قرار گیرد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha