حاتمی: صعود به جام‌جهانی بهترین اتفاق بسکتبال در سال ۱۴۰۱ بود

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بهترین اتفاق این رشته در سال ۱۴۰۱ صعود ما به جام‌جهانی و بدترین آنهم مصدومیت حامد حدادی در پنجره ششم و پایانی جام‌جهانی بود.

مهران حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به این سئوال که سال ۱۴۰۱ برای بسکتبال ایران چگونه گذشت، تصریح کرد: در ابتدا باید به بازیکنان خوب تیم ملی بسکتبال ایران و دست‌اندرکاران مربوطه بابت حضور به جام‌جهانی تبریک بگویم. بسکتبال ایران بازیکنان جوان و خوبی دارد که شایسته بهترین‌ها هستند و به شخصه اعتقاد دارم تیم ملی می‌بایست با شرایط به مراتب بهتری راهی این مسابقات می‌شد اما بازهم صعود با همین شرایط را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم این تیم در ادامه مسیر خود هم موفق باشد.

وی ادامه داد: در سال جدید رویداد بزرگی چون جام‌جهانی را داریم که امیدوارم اوج بسکتبال ایران را در این میدان شاهد باشیم. البته در سالی که گذشت یک اتفاق بد هم رخ داد که به مصدومیت حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران باز می‌گشت اما خوشبختانه این مساله ختم به خیر شد و او با جدیت و همتی که داشت به فکر بازگشت به میادین است و این عزم جدی او به کمک بسکتبال ایران خواهد آمد.

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه نیازمند استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای تیم ملی هستیم گفت: بازیکنان بسیار خوب و شایسته‌ای داریم که باید روی آنها کار و تلاش کرد تا در آینده‌ای نزدیک برای بسکتبال ایران افتخارآفرین باشند.

وی تاکید کرد: همین امروز هم بازیکنانی داریم که لیاقت حضور در تیم‌های ملی را دارند اما باید دیده شوند و امیدوارم چرخه‌ کار به شکلی حرکت کند که هیچ چهره مستعدی از نظرها دور نمانده و بتواند در سطح اول بسکتبال ایران حضوری موثر داشته باشد.

حاتمی در مورد حضور دو تیم شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا تاکید کرد: هر دو تیم در تلاش هستند تا با عملکردی موفق و موثر، نمایندگان شایسته‌ای برای بسکتبال ایران باشند و در این راه از هیچی کوششی دریغ نخواهند کرد. بسکتبال روز دنیا در حال رشد و توسعه است و ما هم باید همپای این توسعه حرکت کنیم تا از بسکتبال روز دنیا عقب نمانیم.

او در واکنش به این سئوال که به بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۱ چه نمره‌ای می‌دهد، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و روند کار در سالی که گذشت باید به بسکتبال ایران نمره قبولی داد اما اعتقاد دارم اگر خوب برنامه‌ریزی و کار کنیم و از جوان‌ها بهتر بهره ببریم می‌توان نمره کامل داد چراکه بسکتبال ایران نشان داده پتانسیل و ظرفیت خوبی دارد و می‌توان با بسترسازی مناسب به افتخارات بسیاری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha