صنعتگر برتر اردبیلی تجلیل شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از صنعتگر اردبیلی که در جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر موفق به کسب دیپلم افتخار شده بود، تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا ، ندا دلنواز صنعتگر اردبیلی در رشته گلیم ورنی در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت) موفق به دریافت دیپلم افتخار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استانن اردبیل در آیین تجلیل از این صنعتگر گفت: صنایع‌ دستی در استان اردبیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و فعالان این حوزه آثار بسیار ارزشمندی تولید می‌کنند که شایسته معرفی در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

حسن محمدی ادیب افزود: استان اردبیل با حفظ اصالت محصولات صنایع‌ دستی و آموزش صنعتگران می‌تواند در چنین جشنواره‌هایی جایزه‌های بیشتری بگیرد که نتیجه آن معرفی محصولات استان خواهد بود.

محمدی ادیب تاکید کرد: حوزه صنایع‌ دستی از اهمیت خاصی در فرهنگ و هویت منطقه و البته در مورد اشتغال‌زایی برخوردار است و بازاریابی برای محصولات این حوزه می‌تواند در رونق بیشتر صنایع‌ دستی موثر باشد.

به گزارش ایرنا اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha