۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۲
کد خبر: 85048715
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: قوانین ساخت و ساز نیاز به بازنگری دارد

تهران - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر هزینه‌های سنگین در مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز گفت: این قوانین نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری یکشنبه شب در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران افزود: در سال های اخیر مقابله جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز داشتیم و این اقدام منجر به خسارت سنگین اقتصادی به دولت و شخص شد.

وی با بیان اینکه در برخی پرونده ها شاهد اظهارات سلیقه ای بودیم، گفت: در برخی پرونده ها بدلیل مشکلات شخصی پرونده تخلف و حکم تخریب صادر می شد و باید جلوی این اقدامات نسنجیده گرفته شود.

استاندار تهران تاکید کرد: روند ساخت و ساز یک بنا حداقل ۶ ماه تا یک سال زمان می برد و این سوال اینجاست که چرا تشکیل پرونده و اجرای حکم پس از ساخت یک ویلا و یا یک منزل صادر می شود.

وی با بیان اینکه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز به منظور حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی الزامی است، گفت: به نظر می رسد در این زمینه باید قوانین به روز رسانی شود تا جلوی این خسارات سنگین گرفته شود.

استاندار تهران ادامه داد: در آن سو نیز نظارت و احکام باید در چارچوب مسایل فنی و کارشناسی انجام شود و از مدیران درخواست دارم به تعداد مصوبات توجه نداشته باشید و اگر بتوانیم حداقل یک مشکل اساسی را بطور دائم رفع کنیم آن جلسه نتیجه بخش خواهد بود.

فخاری با اشاره به مصوبات کارگروه آموزش و پرورش استان تهران نیز اظهار داشت: موضوعات پژوهشی هر دستگاه باید منطبق با شرح وظیفه و آینده محور باشد تا زمینه رسیدن به نقطه جدید جهت ارتقا فعالیت‌های سازمانی و بهتر شدن شرایط را فراهم کند.

وی همچنین در مورد فرایند بازنگری طرح‌های هادی روستایی افزود: تنظیم و بازنگری طرح‌های هادی باید ناظر به وضعیت موجود و همچنین معطوف به آینده باشد زیرا هدف این است تا مسکن را به سمت روستاها ببریم و زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

استاندار تهران عنوان کرد: اگر طرح هادی محدودیت داشته باشد، برای توسعه طرح‌های مسکن دچار مشکل می‌شود، از این‌ رو نیاز به بازنگری دارد و باید این مسائل در بازنگری طرح‌های هادی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس گزارش ارائه شده، ۷۶ روستا در استان تهران نیاز به بازنگری طرح هادی دارد.

همچنین در این جلسه افزایش بنا و احداث ساختمان شرکت گاز استان در منطقه ۱۲ تهران از محل منابع داخلی مورد موافقت قرار گرفت و در ادامه نیز مصوبات کارگروه زیربنایی بحث و بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha