۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85049004
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

طرح نوروزی نظارت بر بازار کالا و خدمات آذربایجان غربی آغاز شد
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: طرح نوروزی نظارت و بازرسی بر بازار کالا و خدمات و طرح نظارت کالا در ماه مبارک رمضان با حضور بازرسان این اداره کل از ۱۵ اسفند به صورت رسمی آغاز شد.

ایرج مرندی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح نظارتی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، افزود: همزمان با روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید، انجام سفرهای نوروزی و در ادامه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای کالاهای مورد نیاز، معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت در راستای مقابله با افزایش تخلفات احتمالی بویژه تخلف احتکار، عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی با اشاره به نحوه بازرسی بازرسان اداره کل صمت در قالب این طرح اظهار کرد: از امروز علاوه بر نظارت بر عرضه کالاهای پر تقاضا، مراکز ارائه دهنده خدمات نیز مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند و فروشندگان کالا نیز می‌خواهیم در همه جوانب با بازرسان اداره کل صمت همکاری لازم را داشته باشند.

مرندی با اشاره به تعداد اکیپ‌های بازرسی ادامه داد: در این طرح ویژه ۴۵ اکیپ در سطح استان از امروز کار نظارتی شان آغاز شد که ۱۲ اکیپ از آنها در بازار ارومیه فعال و اقدام به بازرسی اصناف می‌کنند.

وی یادآور شد: از این تعداد، ۱۰ اکیپ به صورت مشترک با تعزیرات حکومتی استان همکاری دارند که در شهرهای ارومیه و سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

مرندی با بیان اینکه در این طرح نظارتی در راستای نظارت دقیق، اداره صمت و جهاد کشاورزی همراه هم هستند، گفت: یکی از وظایف وزارت صمت واگذاری امور بازرسی و نظارت کالاهای اساسی در کالا مرغ، برنج، گوشت، نان، روغن، تخم مرغ، میوه و تره بار را به وزارت جهاد کشاورزی است و در واقع بازرسان اداره کل صمت نیز همکاری‌های لازم را با بازرسین جهاد کشاورزی در این زمینه دارند.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت آذربایجان غربی خطاب به عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف عدم درج قیمت، کم فروشی، احتکار، قاچاق و عدم عرضه محصول از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش‌های مربوطه را ارایه دهند تا همکاران ما در اولین فرصت اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha