کاهش ۱۰ درصدی نرخ آجیل و خشکبار در مشهد

مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار مشهد گفت: نرخ آجیل و خشکبار در این شهر به تناسب بالا و پایین رفتن نرخ دلار افزایش و کاهش داشته که طی یک هفته اخیر با نزولی شدن قیمت دلار، نرخ این محصولات نیز در بازار مشهد نزولی شده است .

علیرضا ارزانی ممقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون نرخ انواع آجیل و خشکبار در شهر مشهد نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که تغییر نرخ دلار فقط شامل اقلام وارداتی آجیل و خشکبار نمی شود گفت: زمانی که نرخ دلار افزایش می یابد، اقلام صادراتی آجیل و خشکبار نیز تاثیر می گیرند و نرخ آنها افزایش می یابد.

رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار مشهد گفت: امسال شرایط تامین آجیل و خشکبار برای شب عید مناسب است و هیچ کمبودی در هیچ یک از اقلام وجود ندارد و مردم می توانند همه نوع آجیل و خشکبار در بازار خریداری کنند.

ارزانی افزود: هم اکنون سازمانها و نهادهای مختلف، خرید آجیل و خشکبار برای کارمندان و کارکنان خود را ویژه نوروز آغاز کرده اند که این امر با حجم زیادی در حال انجام است و موجبات خوشحالی صاحبان صنوف را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: هنوز مردم خرید آجیل و خشکبار شب عید خود را آغاز نکرده اند و در این راستا ۳۰ واحد عرضه کننده آجیل و خشکبار در مشهد فروش فوق العاده دارند و آجیل و خشکبار را به قیمت پایین تری عرضه می کنند، ۲۰ واحد صنفی نیز در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره مشهد حضور خواهند یافت.

رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار مشهد با بیان این که بازرسان اتحادیه در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی در قالب شیفتهای منظم نظارت بر بازار را برعهده دارند گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلوگرم پسته بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است که نوع یک میلیون تومانی آن بسیار مرغوب است.

هزار و ۲۰۰ واحد فروش آجیل و خشکبار در مشهد پروانه کسب از اتحادیه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha