۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85049142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نادیده گرفتن امنیت صنعت حمل‌ونقل ریلی؛ انتقاد به دولت بایدن

تهران- ایرنا- حوادث اخیر ناشی از تکرار خروج قطار از ریل در آمریکا که از ضعف در زیرساخت ها در این کشور نشان دارد، انتقادها از دولت جو بایدن را به دلیل نادیده گرفتن امنیت صنعت حمل و نقل ریلی برانگیخته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه نیویورک پست نوشت: در حالی که روستای «فلسطین شرقی» در اوهایو با تبعات ناشی از خروج قطار از ریل و آلودگی محیط زیستی در ماه گذشته دست و پنجه نرم می کرد ساکنان فلوریدای جنوبی هفته گذشته را با ترس ناشی از حادثه مشابهی سپری کردند.

این گزارش با اشاره به خارج شدن قطار حامل گاز پروپان از ریل در فلوریدا نوشت با ورود اولین امدادگران به محل حادثه مشخص شد نشتی در این منطقه رخ نداده است.

اما با توجه به این که این حادثه به دنبال خروج قطار از ریل در روستای فلسطین شرقی و حادثه مشابهی در ایالت کارولینای شمالی بروز کرد، حوادث اخیر ثابت می کند که سیستم حمل و نقل ریلی آمریکا نیاز به ارتقا دارد.

با وجود آزمایش‌های مکرر و اطمینان خاطر از سوی مقامات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) و مایک دی‌واین فرماندار اوهایو مبنی بر سالم بودن آب آشامیدنی این منطقه، بسیاری از ساکنان محلی از علائمی که حکایت از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دارد، شکایت کرده‌اند.

جمهوریخواهان از دولت بایدن به دلیل تعلل در پاسخگویی درباره حوادث ریلی انتقاد کرده اند و تد کروز سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس، پیت بوتیتج وزیر حمل و نقل را به «نادیده گرفتن» این بحران و صرفا طرح پیشنهادهای سیاسی به زعم آنها نامربوط، متهم کرده است.

این گزارش با اشاره به اتهام زنی های متقابل در بروز این بحران آورده است: مقام های دولت بایدن شکایت ها و لابی های پیشین رهبران صنعت حمل و نقل ریلی را برای مقابله با اقدامات ایمنی احتمالی به ویژه مقررات مربوط به سامانه های ترمز پنوماتیک (بادی) برای قطارهای حامل مواد اشتعال زا، در بروز این بحران ها مقصر دانسته اند.

آلن زارمبسکی مدیر برنامه مهندسی و ایمنی راه‌آهن در دانشگاه دلاور، با اشاره به سیاسی بازی ها در این زمینه به روزنامه نیویورک پست گفت که این اتهام زنی ها فقط باعث سردرگمی بیشتر شده است.

این گزارش افزود: قانون زیرساخت با حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار برای ارتقای و بهسازی راه آهن در نظر گرفته است که برخی از آنها احتمالاً به ارتقای ایمنی این سامانه اختصاص خواهد یافت. اما با توجه به اینکه اکثر سامانه های ریلی کشور در واقع متعلق به شرکت‌های خصوصی همچون شرکت ترابری آمریکایی نورفولک ساترن هستند، این سوال مطرح است که آیا مالیات‌دهندگان باید سهم عمده ای در این زمینه داشته باشند یا خیر.

این گزارش با اشاره به اتهام زنی ها و اظهارات ضد و نقیض از سوی مسئولان آمریکایی نوشت: این عوامل نشان می دهد که صنعت حمل ونقل ریلی در آمریکا در حالی که تحت نظارت عمومی عمل می کند، عمدتاً در مالکیت خصوصی قرار دارد و احتمال بروز بی نظمی در آن وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha