۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85389266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد و استقبال سرد از بایدن با شعار «جو خواب آلود»

تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در بازدید از محل بروز فاجعه شیمیایی در ایالت اوهایوی آمریکا با انتقادهای شدید مردم مواجه شد و آنها با شعار «به خانه‌ات برگرد جو خواب آلود» از او استقبال کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با گذشت بیش از یک سال از خروج فاجعه بار واگن‌های حاوی مواد شیمیایی و خطرناک از ریل در شهر فلسطین شرقی در ایالت اوهایو، در حالی که بایدن تلاش کرد با ساکنان این منطقه ابراز همبستگی کند، با انتقادهای جامعه ای نگران از تبعات سلامت این فاجعه محیط زیستی در بلندمدت مواجه شد.

بایدن در حالی که از محل یکی از فاجعه بار ترین حوادث شیمیایی در تاریخ معاصر این کشور دیدار می کرد، خواستار تدابیر محافظتی برای مقابله با انتقال مواد شیمیایی به کل کشور شد. اما معترضان در خیابان اصلی این شهر، کاخ سفید را به بی اعتنایی متهم و این سوال را مطرح کردند که چرا این بازدید تا این اندازه طول کشیده است.

بیش از ۱۰۰ حامی دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ نیز که از خارج از این ایالت آمده بودند، تابلوهایی با شعار درخواست «استیضاح بایدن» در دست داشتند.

برخی دیگر از این‌که از شهر آنها به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده شده ابراز شکایت کردند و گفتند از این وضعیت خسته شده اند و خواستار پاسخگویی درباره وضعیت سلامتی شان در بلندمدت هستند.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد که ده‌ها هزار تن زباله جامد و آلوده و میلیون ها گالن فاضلاب از زمان خروج ریل در شهر فلسطین شرقی منتقل شده اما مقامات اوهایو تنها چند هفته بعد از این حادثه مدعی شدند که آب آشامیدنی این منطقه آلوده نشده و سالم است.

نیویورک تایمز در بخشی از گزارش خود خاطرنشان کرد که بایدن که با وعده ایجاد اتحاد در کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد با جامعه ای مواجه شد که جهان کوچکی از کشور متفرق و تقسیم شده به دلیل اختلافات سیاسی را نشان می داد.

این دیدار با استقبالی سرد کسانی مواجه شد که این سفر را شیرین‌کاری سال انتخابات توصیف کردند و سوال کردند که چرا رئیس‌جمهوری زودتر از این منطقه بازدید نکرده است.

هنگامی که تیم اسکورت رئیس‌جمهوری از شهر عبور می کرد پلاکاردهایی دیده می شد که روی آن نوشته شد بود «به خانه برگرد، جو خواب آلود!» «بایدن لعنتی». برخی بنرها هم حاوی عبارت هایی همچون «ما به مراقبت های بهداشتی نیاز داریم» و «به کمک نیاز داریم» بودند.

ترامپ که در شهر فلسطین شرقی محبوبیت بیشتری دارد و سال گذشته اندکی بعد از خروج واگن ها از ریل به منطقه سفر کرد چند ساعت قبل از ورود بایدن به این منطقه این دیدار را دیرهنگام توصیف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha