۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85049207
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بجنورد با کاشت ۵۰۰ هزار گلدان به استقبال بهار رفت

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85049207
بجنورد با کاشت ۵۰۰ هزار گلدان به استقبال بهار رفت

بجنورد- ایرنا- کاشت ۵۰۰ هزار گلدان در فضای سبز بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی امروز(دوشنبه) آغاز شد و تا پیش از نوروز به اتمام می رسد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گلدان ها شامل گونه های مختلف از جمله شب بو، بنفشه، همیشه بهار، میناچمنی و شمعدانی است.

عباسعلی مهماندوست افزود: اکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار گل در گلخانه شهرداری تولید و آماده توزیع و کاشت در معابر و فضای سبز شهر است.

وی افزود: این گلدان‌ها در فضای ۲ هکتاری گلخانه‌ها و ۶۰ تونل تولید شده است و امسال در بستری از طرح ها با سنگ و چوب در سطح شهر کاشته می شود.

نصب ۳۳ اِلِمان نوروزی در بجنورد

مهماندوست در ادامه عنوان کرد: امسال در آستانه نوروز ۳۳ المان نوروزی با استفاده از گل های مختلف در بوستان ها و معابر شهری نصب می شود تا به شادابی و نشاط روزهای نوروز بیفزاید.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: گلخانه شهرداری بجنورد ۲ هکتار وسعت دارد و سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار بوته انواع گل گلدانی و گل نشایی دراین گلخانه تولید می شود.

وی گفت: امسال با توسعه فضای سبز در چهار بوستان شهدای ارتش، بوستان مالک اشتر، بوستان معراج و بوستان شهرک گلستان، ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع به فضای سبز مرکز استان افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در مرکز استان خراسان شمالی ۱۱.۴ مترمربع است که این رقم در کشور ۹ مترمربع گزارش شده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha