۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85588900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاییز بجنورد با کاشت پنج هکتار گل رنگی‌تر می‌شود

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85588900
پاییز بجنورد با کاشت پنج هکتار گل رنگی‌تر می‌شود

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بجنورد گفت: پنج هکتار از فضای سبز این شهر به کاشت انواع گل پاییزه اختصاص یافت و مردم مرکز خراسان شمالی پاییزی متفاوت را تجربه خواهند کرد.

نادر نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کاشت ۲۰۰ هزار انواع گل گلدان های پاییزه شامل «کلم، بنفشه، داوودی و همیشه بهار» از امروز شنبه آغاز و تا اوایل آبان ماه در سطح میادین، پارک ها و بلوارها ادامه دارد.

وی افزود: خزانه گل در نهالستان با انواع گل های تزیینی کلم زینتی، داوودی و همیشه بهار آماده کاشت است و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از خزانه به کاشت و پروش گل بنفشه اختصاص داده شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بجنورد اضافه کرد: آبیاری گل های پاییزه از آب غیرشرب به صورت شلنگی و مکانیزه انجام می شود و برای گل های آماده کاشت این فصل از سال، ۲۰۰ هزار مترمکعب آب لازم است.

وی ادامه داد: کاشت گل در پاییز یکی از فعالیت های سازمان است که با هدف ایجاد منظر شهری انجام می شود و آبیاری آن براساس شرایط آب و هوایی هر سه روز یکبار انجام خواهد شد.

کشت ۳۰ هزار بوته گل های گلدانی در دستور کار

نادری تاکید کرد: کاشت ۳۰ هزار بوته گل های گلدانی شامل «رز، شمشاد نعنایی، پرتقالی، بوته های دائمی و گل محمدی» از اوایل مهرماه در نقاط مختلف سطح شهر آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: یک میلیون انواع گل های فصلی و دائمی از ابتدای امسال تاکنون در سطح میادین، بلوارها، پارک ها و سایر نقاط سطح شهر کاشت شده و تمام گلدان ها تولیدات خود شهرداری بجنورد است.

سرانه فضای سبز در مرکز استان خراسان شمالی ۱۱.۴ مترمربع است که این رقم در کشور ۹ مترمربع گزارش شده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha