اختصاص بودجه ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمل و نقل عمومی پایتخت

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون عمران و حمل‌ ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ‌۴۵ درصد بودجه به ماموریت حمل‌ ونقل و ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای خرید وسایل حمل‌ ونقل عمومی اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر تشکری‌هاشمی روز دوشنبه در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمی‌شود، افزود: با کمک دولت یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم.

وی گفت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید باورمان بشود که حل بحران ترافیک فقط با توجه به بزرگراه سازی حل نمی‌شود، افزود: بعد از بزرگراه و خیابان سازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر می‌شود لذا نگاهمان را به جای حمل‌ونقل شخصی به عمومی تغییر دادیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه پیش از این انجام داده‌ایم بی نتیجه می‌ماند لذا حرکت ما به طرف مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی کنیم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بحث اتوبوس‌های تندرو مورد توجه قرار گرفت و دریک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی ار تی ساخته شد.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روش‌های سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، گفت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت. همچنین توجه به خودروهای پاک، تشویق سازندگان به ساخت موتورهای برقی و دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha