عضو شورای شهر تهران: ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی جمعیت پایتخت نیست

شهرری - ایرنا - رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود اینکه تعداد اتوبوس‌های فعال تهران از ۸۰۰ دستگاه به ۲۵۰۰ دستگاه رسیده است اما تعداد موجودی ناوگان حمل ‌و نقل عمومی پاسخگوی جمعیت نیست و نمی‌توان انتظار داشت مردم از وسیله شخصی استفاده نکنند.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲٠ تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرری خطاب به مردم توضیح داد: بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال گذشته اولویت مردم برای ارائه خدمات شناسایی شد و بر همین اساس آلودگی هوا اولویت نخست و حمل‌ونقل در اولویت دوم قرار داشت که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.

وی افزود: در زمینه حمل‌ونقل با توجه به تأخیرهای نیم تا یک‌ ساعته شهروندان برای رسیدن اتوبوس، در اکثر مناطق شهر تهران کمبود اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شدت احساس می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شهریور ۱۴٠٠ که شهرداری را تحویل گرفتیم در واقع موجودی اتوبوس فعال و قابل استفاده ۸٠٠ دستگاه بود در صورتی که نیاز تهران ۱٠ هزار دستگاه اتوبوس است لذا تعداد موجودی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی جمعیت نیست و نمی‌توان انتظار داشت مردم از وسیله شخصی استفاده نکنند.

برنامه‌ریزی دیگری نیز برای رفع مشکلات حمل‌ونقلی انجام شده و ۱٠ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در شهر تهران اختصاص یافت که بر این اساس ۲۵٠٠ اتوبوس از شرکت‌های داخلی تا پایان امسال خریداری می‌شودحجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا بعد از ۲ سال و نیم تعداد اتوبوس‌ها به ۵ هزار دستگاه و تا پایان این دوره مدیریتی تعداد اتوبوس‌ها به ۱٠ هزار دستگاه برسد، تصریح کرد: تعداد اتوبوس‌های فعال تهران امروز به بیش از ۲ هزار دستگاه رسیده اما همچنان کافی نیست و برنامه‌ریزی دیگری نیز برای رفع مشکلات حمل‌ونقلی انجام شده و ۱٠ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در شهر تهران اختصاص یافت که بر این اساس ۲۵٠٠ اتوبوس از شرکت‌های داخلی تا پایان امسال خریداری می‌شود.

وی با اشاره به کمبودهای حوزه حمل‌ونقل و مترو و انعقاد قرارداد با مپنا برای ساخت واگن گفت: در حال حاضر در مترو ۱۲٠٠ واگن فعال داریم و ۲٠٠ واگن از رده خارج شده و قراردادی برای خرید ۶۳٠ دستگاه واگن منعقد شده که ۱۶٠ دستگاه دیگر نیز به آن افزوده شده و از حدود یک سال آینده مرحله به مرحله واردات آن انجام خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: ظرفیت حمل‌ونقل مترو امروز در حدود ۲ میلیون نفر در روز است که با افزایش ظرفیت تعداد واگن‌ها به ۲۴٠٠ دستگاه و جابه‌جایی مسافر به حدود ۵ میلیون نفر خواهد رسید و برنامه‌ریزی خاصی نیز برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است.

عضو شورای شهر تهران: ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی جمعیت پایتخت نیست

ناامیدی از خودروسازان داخلی برای تحویل خودرو برقی

آقامیری خاطرنشان کرد: از خودروسازان داخلی ناامید هستیم که بتوانند خودروی برقی تحویل دهند لذا باید حمل‌ونقل عمومی به نقطه‌ای برسد که مردم به راحتی به مقصد برسند و نباید معطلی بیش از ۵ تا ۶ دقیقه در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس داشته باشیم.

زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هم در دیدار با شهروندان منطقه ۲۰ با بیان اینکه حل مشکلات شهروندان هدف دیدارهای مردمی است، گفت: حضور شهروندان در این جلسات و طرح بدون واسطه مشکلات و مسائل باعث افزایش اعتماد به مجموعه مدیریت شهری می شود.

عذرخواهی شهردار ری از مردم برای وضعیت نظافت محلات

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم گفت: از اینکه وضعیت نظافت محلات خوب نیست عذرخواهی می‌کنیم و در این زمینه برنامه‌ریزی کردیم تا وضعیت بهبود یابد و مشکلات نظافت محلات را برطرف کنیم.

وی افزود: برنامه ۶ ماهه منطقه توزیع آسفالت با تناژ ۵٠ هزار تن است که تلاش در جهت تحقق این سهمیه در محلات انجام شده و باقی محلات نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نوسازی خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از سد معبر گفت: با هماهنگی دادستان شهرستان ری و همکاری نیروی انتظامی اقدامات خوبی در راستای مقابله با سد معبر انجام می‌شود و معابر یکی پس از دیگری با کمک مردم پاکسازی خواهد شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha