۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85049293
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی کردستان را فرا می گیرد

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85049293
سامانه بارشی کردستان را فرا می گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی، یک سامانه بارشی از امروز دوشنبه وارد استان می‌شود که پیامد آن رگبار باران به همراه رعد و برق در گردنه ها و بارش برف در ارتفاعات است.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، به تدریج از امروز دوشنبه تا صبح جمعه به تناوب شاهد فعالیت امواج بارشی در نیمه غربی کشور خواهیم بود.

وی افزود: این موج بارشی موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهی شدید، در بعضی از ساعات رگبار باران به همراه رعدو برق و در گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردتر شمالی و مرکزی استان امکان بارش برف، کولاک و وقوع بهمن خواهد شد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: بارش‌ها طی این مدت کل استان را در بر خواهد گرفت، ولی از نظر مقدار برای بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه برای مناطق غربی و جنوبی استان قابل توجه تر است که با توجه به این شرایط می‌تواند سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بخصوص در نواحی یاد شده شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد بر روی چشمه های گردوخاک عراق و سوریه، امکان شکل گیری و انتقال بخشی از آن به سطح استان (بویژه از امروز دوشنبه) وجود خواهد داشت.

به گفته وی از لحاظ دمایی نیز از فردا سه شنبه تا آخر هفته با توجه به فعالیت سامانه بارشی میانگین دمای شبانه روزی ۲ تا چهار درجه کاهش خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha