۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85049417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹ هزار تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی خوزستان گزارش شده است

اهواز- ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به انجام ۸۲ هزار بازرسی از مراکز تجاری و عرضه کالا در استان بیان‌کرد: در این بازرسی ها ۹ هزار و ۸۴۶ پرونده تخلف صنفی ثبت و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا حمید رضا فلاح دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل استانداری بیان کرد: ۵.۵ میلیون تن کالای اساسی نیز در بندر امام (ره) استان دپو شده است که برای تخلیه این میزان کالا نیز باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: متاسفانه خروج کالا از بندر امام (ره) در سه ماه اخیر کاهش یافته است، برای اینکه این موضوع اثر منفی بر بازار استان نداشته باشد برای ترخیص هر چه زودتر کالا از این بندر تصمیم گیری شود.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه‌داد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۲ هزار بازرسی از سطح بازار استان انجام گرفته است که در این بازرسی ها ۹ هزار و ۸۴۶ پرونده تخلف صنفی ثبت و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی گفت: ارزش ریالی این میزان پرونده‌ای که تشکیل شده است بالغ بر هشت هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال است.

فلاح ادامه داد: موجودی انبارهای استان از کالاهای اساسی شامل ۷۴ تن برنج، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تن روغن خوراکی، ۴۵۲ هزار و ۴۹۱ تن شکر، ۴۵۰ تن مرغ و ۱۱۶ تن گوشت قرمز منجمد است.

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه یکصد کالا در چند ماه اخیر با نوسانات قیمتی همراه بوده است گفت: وضعیت عرضه کالا در استان خوزستان نیز مانند دیگر نقاط کشور با نوسانات قیمتی همراه بوده است.

فلاح با بیان اینکه یکی از کالاهایی که در بازار دچار نوسان قیمت شد لاستیک خودرو است افزود: یک شرکت تولید کننده لاستیک سازی در شهرستان گتوند اگر وارد چرخه تولید شود می تواند نیاز استان در این بخش را تامین کند.

وی گفت: این واحد تولیدی برای راه اندازی خط تولید خود به سرمایه درگردش کافی نیاز دارد که تاکنون بانک ها همکاری لازم برای تامین منابع را با این شرکت نداشته اند.

کاهش ۶ درصدی تولید گوشت قرمز در خوزستان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد کاهش ۶ درصدی تولید گوشت قرمز در استان هستیم که باید علت آن مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند کمبود گوشت قرمز در استان را رفع کند واردات گوشت و یا دام از استان‌های دیگر است.

رضا اسدی بیان‌کرد: واردات گوشت از استان‌های دیگر به خوزستان هیچگونه ممنوعیتی ندارد و اداره کل دامپزشکی این آمادگی را دارد در مدت ۲۴ ساعت مجوز بهداشتی بودن گوشت هایی که از استان های دیگر وارد می شوند را صادر کند تا التهاب این کالا در بازار کاهش یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد: بر اساس بخشنامه‌ای که از مرکز رسیده است هیچگونه کشتارگاهی در استان نباید از تاریخ دوم تا پنجم فروردین ماه سال آینده تعطیل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha