شهرداری ارومیه ۱۰۰ هزار اصله درخت بصورت رایگان توزیع می‌کند

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: ۱۰۰ هزار اصله درخت و درختچه به مناسبت هفته درختکاری و به صورت رایگان در سطح این شهر توزیع می‌شود.

علی شایگان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن دعوت مردم به چالش کاشت درخت اظهار کرد: توزیع نهال با هدف جلب مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز شهری در ۶ نقطه و با در نظر گرفتن امکان دسترسی آسان شهروندان، در ایستگاه‌های توزیع انجام و بروشورهای آموزش نگهداری از درخت نیز به شهروندان داده می‌شود.

وی با اشاره به محل‌های توزیع درخت و نهال رایگان افزود: پارک گوللرباغی، پارک ملت، پارک ساعت، پارک گلدیس، پارک استقلال و پل قویون نقاطی از سطح شهر ارومیه است که عموم شهروندان با مراجعه به این محل‌ها می‌توانند درخواست برای دریافت نهال را داده و در کاشت آن مشارکت کنند.

شهرداری ارومیه ۱۰۰ هزار اصله درخت بصورت رایگان توزیع می‌کند

وی با اشاره به شرایط نگهداری این نهال‌ها گفت: اکثریت نهال‌های توزیعی گونه‌های مقاوم برابر کم آبی هستند بنابراین نیاز به آبیاری زیاد ندارند.

شایگان در ادامه افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی شهرداری ارومیه نیز نسبت به ثبت ‌نام و درخواست نهال اقدام کنند تا ضمن بررسی محل مورد نظر نسبت به کاشت اصولی و کارشناسی؛ اقدامات لازم از سوی کارکنان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه اتخاذ شود.

وی در خطاب به شهروندان گفت: از همشهریان عزیز می‌خواهیم تا در حفظ و نگهداری فضاهای سبز کنار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه بوده و در آبادانی و احیا دوباره تنفس شهر نقش خودشان را ایفا کنند.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha