۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85049816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوولان برای حل مشکلات استان اصفهان باید به راهکار جامع برسند

اصفهان - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: مسوولان استان اصفهان برای حل مسائل و مشکلات این استان به جمع بندی و راهکار جامع برسند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: آب، فرونشست، آلودگی هوا و خاک از مسائل و مشکلات مختلف استان اصفهان محسوب می شوند.

وی ادامه داد:آیا برای حل تمامی مشکلات استان از مسائل آب و فرونشست تا مسائل فرهنگی و اجتماعی نیاز به دخالت مرکز وجود دارد و حل برخی از این مشکلات در داخل استان امکان‌پذیر نیست؟
وی با اشاره به اهمیت هماهنگی مسوولان در زمینه موضوعات بخش های مختلف استان با یکدیگر افزود: به عنوان مثال اختلاف نظرهای بین دستگاهی از جمله در زمینه مصرف مازوت باید با هم نشست و گفتگو مرتفع شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: مدیران یک استان اگر چناچه همه با هم فکری کنند و بصورت هماهنگ عمل کنند و همه با هم از مرکز بخواهند، خیلی از مسائل قابل حل است. وی بیان کرد: استان باید یک نظر واحد را به مرکز اعلام کند در اینصورت احتمال پذیرفته شدندش بسیار بالاست اما وقتی اختلاف نظر بین دستگاه ها وجود دارد، این کار به مشکل برمی خورد.
وی با تاکید بر اینکه باید به ترک فعل ها رسیدگی شود تصریح کرد: آیندگان از ما این سوال را می پرسند که آیا الان کاری هست که می شود انجام داد و انجام نمی شود؟
رییس قوه قضاییه گفت: در صورتیکه ترک فعل امکان وقوعش بوده و کوتاهی شده، مقصر هستیم، اما اگر امکان وقوعی نداشته است، طرف تلاشش را هم کرده است، اما امکانش نبوده، آیا قابل تعقیب است؟
وی گفت: همه مواردی که در این سفر مطرح شد باید با توجه ویژه پیگیری شود تا مردم احساس نکنند که فقط حرف زده شده است. وی ادامه داد: مواردی هم که درخصوص محیط زیست مطرح شد، باید بطور مستند منتقل شود.
حجت الاسلام محسنی اژه ای اظهار داشت: مسئله آب و مهمتر از آن، فرونشست زمین، و استفاده بی رویه از آب های ژرف، زمین را از بین می برد و این مسئله خیلی جدی باید مورد توجه قرار گیرد و شرح مشکل و راه حل آن به شکل جامعی به مرکز منتقل شود تا امکان پیگیری آن وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضائیه برای سفری یکروزه، صبح امروز وارد اصفهان شد، رویکرد سفر رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به این استان، مساله‌محوری و تخصص‌گرایی برای حل چالش‌ها و آسیب‌های موجود بوده است.

انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با اقشار مختلف مردم رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی این استان در صدر برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به اصفهان قرار داشت.

شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از دیگر برنامه‌های مهم سفر رییس قوه قضاییه به استان اصفهان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha