۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85050062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند حدنگار برای ۳۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور سند حدنگار برای ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان که ثبیت مالکیت شده است، خبر داد و گفت: اسناد مالکیت مانع از تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی عصر دوشنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) افزود: باید هفته منابع طبیعی را به پاسداران و حافظان منابع طبیعی و ملی که از بیت المال صیانت می‌کنند نیز صمیمانه تبریک گفت.

وی اظهار کرد: صیانت از بیت المال فقط کار منابع طبیعی نیست بلکه کارهای فرهنگی نهادهای مختلف در موضوع حفظ و صیانت از منابع ملی و طبیعی نیز بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است.

عتباتی از همکاران قضایی خود که در باب حفظ و صیانت از منابع طبیعی شجاعانه و بدون هیچ گونه ملاحظه کاری یا مماشات رسیدگی و رای صادر می‌کنند، تقدیر کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی از مدیران شجاع و پاکدست با قاطعیت حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: دست مسوولین در انفال و اموال دولتی و منابع طبیعی امانی است و هر مدیری باید در حوزه کاری خود امانتدار باشد و این امانت‌هایی را که به او سپرده شده را صیانت و حفاظت کند.

سند حدنگار برای ۳۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در آذربایجان غربی صادر شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مدیران متولی و مرتبط تاکید کرد: از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال نهایت بهره را برای پیشبرد امور و ارتقای عملکرد دستگاه خود ببرید.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ثبیت مالکیت شد و برای آنها سند حدنگار صادر شده است، گفت: باید در حوزه اجرای سند حدنگار ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی با همپوشانی و همکاری صمیمانه و استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های رفع تداخل اجرای قانون حدنگار را در اراضی زراعی به حداکثر میزان خود برسانند همچون اراضی ملی و منابع طبیعی که موفق شدیم به صورت ۱۰۰درصد قانون حدنگار را اجرایی کنیم.

عتباتی به وضعیت دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و گفت: برخی کارهای غیرقانونی و غیرمجاز در کنار سایر عوامل موجب بحران دریاچه ارومیه شد و به تبع آن کشاورزی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد لذا باید از اقدامات غیرقانونی مثل حفر چاه‌های غیرمجاز پیشگیری و با تغییر الگوی کشت هم به حفظ منابع آبی و پوشش گیاهی، جانوری و نیز احیای دریاچه کمک کنیم.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی استفاده از برنامه‌های فرهنگی و ظرفیت بسیج محلات و روستاها را در صیانت از منابع طبیعی و ملی تاثیرگذار و ارزشمند دانست و یادآور شد: آموزه‌های دینی ما به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بسیار تاکید کرده است.

عتباتی به اقدامات پنجره واحد زمین در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه راهبری این موضوع بر عهده اداره کل منابع طبیعی نهاده شده لازم است در سریعترین زمان ممکن ادارات مرتبط امور سپرده شده را انجام و نتایج را اعلام کنند.

سند حدنگار برای ۳۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در آذربایجان غربی صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: باید حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ملی از سیستم سنتی خارج و با استفاده از روش‌های نوین و جدید این امر انجام گیرد تا بتوانیم از منابع طبیعی و ملی و منابع آبی صیانت کنیم.

حسین مجیدی تاکید کرد: در صیانت از منابع آبی نباید فقط به سیستم کیفری بسنده کرد و باید پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز را در اولویت کاری قرار دهیم.

وی یادآور شد: باید کشیک گشت منابع طبیعی و جهادکشاورزی برای ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز تعیین شود تا در این ایام اجازه سوء استفاده به سودجویان را ندهند و اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده را با هماهنگی مقام قضایی معمول نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha