شناسایی عوامل مسمومیت دانش‌آموزان خراسان‌شمالی پیگیری می‌شود
عکس تزیینی است

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تسریع در شناسایی و دستگیری عوامل پیدا و پنهان ماجرای مسمومیت دانش آموزان استان با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در شهرستان های بجنورد و اسفراین اظهار کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مأموریت دارد تا با استفاده از ظرفیت ضابطین و نهادهای امنیتی ماهیت و ابعاد مختلف این رخداد را بررسی و مساله را با جدیت و حصول نتیجه در خصوص تشخیص علت دقیق بروز این اقدام غیرانسانی پیگیری کند.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده، این موضوع نخستین بار در یکی از مدارس دخترانه مقطع دبیرستان شهرستان بجنورد گزارش شد که بلافاصله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل وقوع حادثه و در ادامه در بیمارستان محل بستری حضور یافت.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دادستان مرکز استان ابعاد مختلف این ماجرا را مورد بررسی قرار داد و دستورهای لازم را برای پیگیری موضوع خطاب به ضابطین از جمله نهادهای امنیتی و اطلاعاتی صادر کرد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش مراکز درمانی و بهداشتی ۳۱ نفر با علائم مسمومیت بودند که پس از انجام اقدامات اولیه خوشبختانه تا این لحظه حال تمامی این دانش آموزان رضایت بخش اعلام شده است و به نظر می رسد مساله نگران کننده ای وجود ندارد.

براتی زاده در خصوص مسمومیت تعدادی دیگر از دانش آموزان در شهرستان اسفراین، اظهار کرد: ۹ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس اسفراین با علائمی مشابه مسمومیت و سردرد خفیف مطابق آنچه که در یکی از مدارس مرکز استان رخ داده بود به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: حال عمومی دانش آموزان مساعد اعلام شده اما تا وصول نتایج آزمایش ها امکان اظهار نظر قطعی در علت بروز این رویداد امکان پذیر نیست.

مقام عالی قضایی در خراسان شمالی خطاب به رسانه ها تصریح کرد: فعلا نمی توان به طور قطع و یقین درباره دلایل بروز این حادثه اظهار نظر کرد لذا اصحاب رسانه از طرح گمانه زنی هایی که محل شک و شبهه است، اجتناب کنند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مردم و رسانه ها اخبار موثق و رسمی را از طریق مراجع ذی صلاح دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha