پاوه پربارش‌ترین شهر کرمانشاه در شبانه‌روز گذشته بود + فیلم
نمایی از شهر پاوه

کرمانشاه - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شهر « پاوه » با ۲۶ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

«سعید قاسمی» سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از پاوه، شهرهای اسلام آباد با ۲۲، کرند با ۲۰، کرمانشاه با ۱۷ و گواور با ۱۴ میلی متر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش ترین نقاط استان در این مدت قرار دارند.

وی افزود: طی این مدت تنها در شهرهای قصرشیرین و سومار بارش وجود نداشته و در بقیه شهرهای استان شاهد بارش باران بودیم.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۰۹ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۹ و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۳۲ درصد کاهش نشان می دهد.

قاسمی افزود: در سال زراعی جاری شهرهای پاوه با ۳۹۶، گواور با ۲۹۴ و روانسر با ۲۵۳ میلی متر بیشترین بارندگی را به ترتیب به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به سامانه ناپایار حاکم بر استان و صدور هشدار نارنجی یادآور شد: سامانه بارشی حاکم در منطقه، همچنان تا ظهر جمعه جو استان را تحت تاثیر قرار داده و ضمن کاهش تدریجی دمای هوا (بخصوص دمای روزانه) به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می شود.

قاسمی افزود: بارش که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در نیمه شمالی و نواحی شرقی نمود بیشتری خواهد داشت؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه گردد.

وی تاکید کرد: با خروج این سامانه، در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، افزایش نسبی دمای روزانه و کاهش نسبی دمای شبانه که احتمالاً منجر به تشکیل مه صبحگاهی در مناطق مرطوب و سردسیر می شود مهمترین پدیده های قابل انتظار در جو استان خواهند بود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha