حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی ایران خط قرمز تولیدکنندگان و کارآفرینان است

کرج – ایرنا - رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز به مطالبات و دغدغه های تولیدکنندگان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام مشکلات حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی ایران خط قرمز تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن محمد علیزاده روز سه شنبه در آیین بهره برداری از نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا (CDMC) با نام ساختمان «سردار قاسم سلیمانی» که در پارک علم و فناوری استان البرز مستقر است، افزود: امسال مقام معظم رهبری تاکید داشتند که برای نجات کشور و ارتقا و توسعه تولید باید آغوش خود را برای بخش خصوصی باز کنیم و برای اینکه نشان دهیم این نکته در عمل مصداقی و اجرایی است نمونه آن این مرکز است.

وی اظهار کرد: یکسال پیش باتفاهمی که انجام شد ساخت این مرکز را بر عهده گرفتیم ولی در کمتر از یکسال با کمک بخش دولتی و سهامداران این مجموعه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ سهامدار این صندوق کمک زیادی در ساخت این مرکز داشتند، اظهار امیدواری کرد: این اعتماد کماکان ادامه داشته باشد و برای توسعه اقتصادی کشور و بالابردن بهره وری حاکمیت نگاه ویژه به بخش خصوصی داشته باشد.

علیزاده گفت: سال گذشته از کل تسهیلات بانکی ۶۷ درصد به خدمات بازرگانی، ۲۳ درصد به بخش صنعت و ۱۰ درصدبه کشاوری اختصاص یافت که اگر بخواهیم جوانان را در بستر کشور نگه داریم باید این روند تغییر یابد و امکاناتی ارایه شود تا خود را به امکانات نو تجهیز کنیم.

وی افزود: به همین منظور نیازمند نزدیک شدن بخش های مختلف اقتصادی به همدیگر است و این مرکز تنها محلی است که به همت رهنمودهای معاونت علمی در قالب CDMC راه اندازی شده است.

کیفیت را فدای کمیت نکنیم/ همه دانش بنیان می شوند

وی تصریح کرد: در کشور ما نباید کیفیت فدای کمیت شود ولی متاسفانه در یکسال اخیر که رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانش بنیان ها حمایت کرده اند همه می خواهند بدون زیرساخت و بستر، دانش بنیان شوند که موازی کاری ها زیاد شده و نیروها هدر می رود.

علیزاده گفت: حداقل در البرز این مرکز به عنوان محور شناخته شود و از حرکت های موازی جلوگیری شود و هم افزایی ایجاد شود. که این حرکت رو به رشد بوده و توسعه منجر به اشتغالزایی و توسعه صنعت البرز شود.

وی افزود: تولیدکنندگان و بخش خصوصی بدانند ممکن است مطالبات و دغدغه هایی از حاکمیت داشته باشیم ولی همه این ها مسایل داخلی است به طوریکه در ماه های اخیر چهره شوم خود را نشان دادند و پرچم های تجزیه طلبی همه جا بالا رفت ولی بدانند تا مردانی مثل این افراد در کشور هستند این کشور پایدار است و وجبی از خاک کشور جدا نخواهد شد.

در پایان این مراسم سه تفاهم نامه به امضا رسید که نخستین تفاهم نامه بین صندوق پژوهش و فناوری البرز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در خصوص راه اندازی مراکز توسعه و تولید قرادادی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، تفاهم نامه دوم نیز بین معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و صندوق پژوهش و فناوری البرز در خصوص تجاری سازی یافته های پژوهشی در واحدهای فناور و آخرین تفاهم نامه سه جانبه بوده که بین صندوق پژوهش، مجتمع دانشگاهی و پژوهشگاه رویان منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha