دبیرکل کبدی آسیا: میزبانی ایران از انتخابات کنفدراسیون، شایسته بود

تهران- ایرنا- دبیرکل کبدی آسیا میزبانی ایران از انتخابات کنفدراسیون کبدی آسیا را شایسته خواند و گفت: ریاست عباس اورسجی در آسیا مهم‌تر از جهان است زیرا آسیا مهد کبدی دنیا است.

محمد سرور در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب عباس اورسجی به عنوان ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا، اظهار داشت: اورسجی اولین مربی تیم ملی ایران بود. من او را خیلی دوست دارم. تیم ملی کبدی ایران مانند فرزندم است. ایران یکی قدرت‌های بزرگ از زمان قدیم محسوب می‌شود. به همین دلیل خیلی با آن ارتباط گرفتم و بسیاری از ایران خواندم و فرهنگ این کشور را واقعا دوست دارم. زبان فارسی شیرین است و مردمان آن دلاور و شجاع هستند.

وی افزود: اولین بار مصطفی هاشمی‌طبا به من گفت که به نظر شما ایران چه مدالی می‌گیرد، گفتم نمی‌دانم، اما در هر صورت می‌تواند در عرصه بین‌المللی به مدال برسد و به آن رسید. ایرانیان سخت‌کوش هستند و در کبدی هم خوش درخشیدند.

دبیرکل کبدی آسیا عنوان کرد: وقتی که اورسجی به عنوان رئیس فدراسیون کبدی ایران انتخاب شد، ایران در بخش زنان و مردان در بازی‌های آسیایی به مدال رسید. از کسب این موفقیت بسیار خوشحال شدم. اورسجی بسیار تلاش می‌کند و لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. او حتی برای برگزاری مجمع انتخاباتی کبدی آسیا ۴۰ شبانه روز نخوابید!

وی ادامه داد: اورسجی تمام تلاش خود را کرد تا میزبانی شایسته‌ای در شان ریاست کنفدراسیون آسیا برگزار کند. من به او کمک کردم تا رئیس شود اما اورسجی به عنوان یک دوست خوب در کنارم بود و او خودش نیز زحمات زیادی کشید. اورسجی صبر، جرات، قدرت و اقتدار دارد و این موارد برای رسیدن به ریاست بسیار مهم است. امیدوارم که کبدی در زمان ریاست او بسیار گسترش یابد.

سرور یادآور شد: کبدی هنوز المپیکی نشده و تنها جزوی از بازی‌های آسیایی است و از ۱۹۹۰ در این بازی‌ها گنجانده شد. آسیا یک جای استراتژیک محسوب می‌شود و ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا مهم‌تر از جهانی است زیرا آسیا مهد کبدی است و بیشتر مردم این قاره در این رشته فعالیت می‌کنند. اگر پایه این رشته قوی شود، می‌توانیم به راحتی اوج بگیریم و این رشته را در جهان گسترش دهیم زیرا آسیا سرزمین مادری این ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: در کبدی مسیر طولانی و سختی داریم اما باید این راه را طی کنیم. هرچند بسیار امیدواریم به اینکه مردم بیشتری نسبت به این رشته علاقه‌مند شوند. کبدی باید توسط کمیته بین‌المللی المپیک ارزیابی شود و منتظر این باشیم تا با اضافه شدن کشورهای دگر در جهان و اشتیاق به این رشته، کبدی المپیکی شود.

دبیرکل کبدی آسیا گفت: باید کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیایی غربی را درگیر کبدی کنیم. زیرا مردم آسیا از نظر بدنی بسیار قوی هستند و می‌توانند جزوی از خانواده کبدی شوند. وظیفه ماست تا این رشته را به کشورهای آسیایی غربی یا مرکزی معرفی کنیم. ایران می‌تواند سرمربیان و بازیکنان زیادی را برای گسترش این رشته به آسیا و دیگر کشورهای جهان معرفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha