نایب رئیس کبدی آسیا: به‌دنبال توسعه کبدی با ساخت سریال کره‌ای هستیم!

تهران- ایرنا- نائب رئیس کبدی آسیا گفت: یکی از رویاهایم گرفتن سمت در کنفدراسیون کبدی آسیا بود و مطمئنم عباس اورسجی با درایتی که دارد به رشد کبدی نه تنها در آسیا بلکه کره‌جنوبی هم کمک می‌کند.

هانگ جون رئیس فدراسیون کبدی کره‌جنوبی پس از انتخابش به‌عنوان نائب رئیس کبدی آسیا از سوی عباس اورسجی رئیس ایرانی کنفدراسیون کبدی آسیا در گفت‌و گوبا ایرنا، اظهار داشت: خوشحالم با وجود آن‌که کبدی رشته اصلی هند است ولی من به‌عنوان نائب رئیس کبدی آسیا انتخاب شدم و باید از حالا برای جذب مردم کره به این رشته اقدامات مهمی انجام دهم.

وی افزود: ما در ابتدا برای تشکیل کبدی در کره‌جنوبی بازیکنان را در دو تیم مجزا برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی در دو شهر بوسان و اینچئون در کره‌جنوبی انتخاب کردیم.

نائب رئیس کبدی آسیا عنوان کرد: کبدی تنها در دو شهر کره‌جنوبی محبوبیت دارد و چندان در کشور ما معروف نیست و مردم زیاد از این رشته اطلاعی ندارند. در حال حاضر باشگاه‌های زیادی در این دو شهر وجود دارند و به‌دنبال توسعه آن حتی در مدارس هستیم.

وی ادامه داد: برای توسعه و شناساندن این رشته در دیگر شهرهای کره‌جنوبی به‌دنبال ساخت سریال کره‌ای هستیم زیرا بارها درباره بدمینتون، بیسبال و دیگر رشته‌ها سریال‌هایی در کشورمان ساخته شده‌ و همین موضوع سبب جذب مردم به این رشته و شناخت آن‌ها شد. بنابراین ساخت این سریال خیلی به معروف شدن آن و حتی توجه بیشتر دولت به این رشته کمک خواهد کرد.

هانگ جون یادآور شد: ما پیش از این دو بار مربیان و لژیونرهای برجسته ایرانی را به کره‌جنوبی دعوت کردیم تا بتوانیم بازیکنان خود را تقویت کنیم. برای ما سخت بود تا برای آموزش کبدی به هند برویم برای همین با گرفتن بودجه از دولت، ایرانیان را دو بار به کره‌جنوبی آوردیم.

وی اضافه کرد: ما دیدیم که ایرانیان در بازی‌های آسیایی چگونه توانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند و به مدال طلا در جاکارتا و در اینچئون به برنز برسند.

نائب رئیس کبدی کنفدراسیون آسیا گفت: هفت سال پیش برنامه خود را برای پیشرفت کبدی در کره‌جنوبی به دولت ارائه کردیم اما این رشته جزو اولویت‌های دولت نبود و بودجه کمی به ما اختصاص داده شد و متاسفانه همین موضوع سبب شد تا کبدی در کره‌جنوبی کم‌تر شناخته شود یا بازیکنان کمی جذب این رشته شوند.

وی گفت: ما قدرت ورزش کبدی را از دست دادیم اما رئیس جمهور جدید کره‌جنوبی حمایت خود را از ما اعلام کرد. متاسفانه بودجه به ما کم می‌دهند. اولویت دولت بر رشته‌هایی چون فوتبال، شمشیربازی و بیسبال است. هرچند اورسجی رئیس مقتدری در آسیا خواهد بود و برای رشد کبدی قطعا به ما کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha