۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85053844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورسجی: ۱۴۰۱ سال طلایی کبدی ایران بود

۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85053844
اورسجی: ۱۴۰۱ سال طلایی کبدی ایران بود

تهران- ایرنا- رئیس ایرانی کنفدراسیون کبدی آسیا با اشاره به اینکه ۱۴۰۱ سال طلایی کبدی ایران بود، گفت: امسال توانستم ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا را برعهده بگیرم و امیدوارم در سال ۱۴۰۲ هم تحول کبدی در جهان را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، فدراسیون کبدی ایران در سالی که گذشت توانست گام بزرگی را بردارد. عباس اورسجی با ۲۵ رای رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا شد.

از ۱۵ سال گذشته به فکر ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا بودم

عباس اورسجی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره اتفاقاتی که در کبدی در سال گذشته رخ داد، اظهار داشت: در این سال میزبان انتخابات کنفدراسیون آسیا با حضور ۲۵ کشور در ارومیه بودیم. تفکر رسیدن به ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا را از ۱۵ سال پیش در سر خود می‌پروراندم. در واقع پیش از آنکه به عنوان دبیر محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون ایران شوم، با محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا دیدار کردم و به او گفتم که ایرادهای زیادی در تقویم کبدی آسیا وجود دارد.

وی افزود: از روزی که این مساله را مطرح کردم، جرقه‌ای در وجود سرور زده شد و گفت که چقدر فکر شما باز است و به چه چیزهایی توجه می‌کنید. من برنامه مسابقات کبدی آسیا را برای او نوشتم و فرستادم. هر بار که سرور به ایران می‌آمد، مشکلات حاکم بر کنفدراسیون آسیا را به او گوشزد می‌کردم. در واقع بی‌نظمی‌هایی در آن زمان برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا وجود داشت.

ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا را حق ایران می‌دانستم

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم کاندید پست ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا شدم اما کنار کشیدم ولی به شرط آنکه بازیکنانم در لیگ ستارگان هند لژیونر شوند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و ۱۷ بازیکن ما در این لیگ بازی می‌کنند. در طول این مدت می‌گفتم که رئیس کنفدراسیون کبدی جهان و آسیا نباید یک نفر باشد و باید یکی از این پست‌ها به ایران برسد. این پست را حق ایران می‌دانستم. از آن زمان همواره پیگیر این پست بودم. زمانی که رئیس هندی فدراسیون جهانی و آسیایی درگذشت، باید یک نفر جایگزین او می‌شد و در پروسه‌ای نائب رئیسان امضا کردند تا سرپرست فدراسیون جهانی شوم. مسیر ادامه پیدا کرد تا جایی که بحث انتخابات شد و من روی بحث انتخابات جهانی ورود کردم.

اورسجی: ۱۴۰۱ سال طلایی کبدی ایران بود

هشتم اسفند ۱۴۰۱ روز مرگ ریاست کبدی هند بود

وی ادامه داد: مخالفی در کشورها نداشتیم اما هند چون قدرت کبدی بود و دوست نداشت این قدرت از دست این کشور خارج شود، تنها مخالف من بود و در هشتم اسفند ۱۴۰۱ روز مرگ مدیریت کبدی هند بود. رسیدن به پست ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا واقعا سخت و پیچیده است و به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید و نیازمند دیپلماسی خاصی بود. ارتباط عاطفی را با بسیاری از کشورها برقرار کردم و ارتباط مدیریتی با آنها داشتم. در واقع ساختاری که باید در کبدی باشد به کشورها اعلام کردم.

اورسجی خاطرنشان کرد: کشورها می‌دانستند با شخصی صحبت می‌کنند که با علم و آگاهی به دنبال تغییر است. در آن جلسه هم گفتم که امروز فردی باسواد است که توانایی تغییر داشته باشد. چهار مساله ارتباط مناسب با کشورها، جذب اعتماد کشورها مبتنی بر تغییر در ساختار، میزبانی رویدادهای مختلف و کسب مقام‌ها در رویدادهای مختلف برای رسیدن به این ریاست خیلی حیاتی بود. از سال ۱۳۸۴ تاکنون هشت بار میزبانی رقابت‌های مختلف را برعهده گرفتیم. در دوران ریاست خودم که همواره کرونا بود و از خیلی مسائل محروم شدیم.

وی تاکید کرد: مدیریت رویدادهای بین‌المللی نقش بسزایی در جلب رای اعتماد کشورها داشت. وقتی کشوری میزبان و مقام آور می‌شود کشورهای دنیا متوجه می‌شوند که این کشور قدرتمند و به دنبال تغییر در کبدی است. برگزاری میزبانی‌ها طبیعی است که دارای هزینه زیادی باشد. به خصوص اینکه در ادوار گذشته تمام هزینه‌ها را میزبان پرداخت می‌کرد و نمی‌توانستیم از این روند خارج شویم. برنامه‌ریزی هم به این سمت می‌رفت که طبق روال گذشته کار کنیم. خیلی از کشورها می‌گفتند اگر قرار است خودمان هزینه کنیم، چه دلیلی دارد تا به ایران بیاییم. طبیعی بود که برای انجام این کار به دنبال حامی مالی و جذب کمک‌ها از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باشیم.

رئیس ایرانی کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: دوستی به نام ولی باقری دارم و علاوه بر اینکه در ورزش کبدی برای استان خود یعنی شهر نقده هزینه می‌کرد، بازیکن اسبق کبدی نیز بود. او با حمایت‌های خود باعث شد تیم آذربایجان غربی از شهر نقده در لیگ برتر با بازیکنان بومی خود قهرمان شود. وی دست یاری به فدراسیون داد و ارتباط خوبی که داریم و داشتیم باعث شد تا به این نتیجه برسیم اجلاس انتخاباتی و میزبانی مسابقات را در ارومیه برگزار کنیم. وی خودش بازیکن کبدی و عضو تیم بود و در اردوها دعوت شد و ساختار کبدی را خوب می‌دانست. عضو مجمع فدراسیون در انتخابات به عنوان نماینده باشگاه‌ها نیز محسوب می‌شد. وی خودش هم دانش آن رشته را دارد و خیر هم هست و بسیار به میزبانی ما کمک کرد. همواره نگران این بودم که چطور می‌توانم از پس این هزینه‌ها بربیایم اما حمایت او سبب شد تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای بگیریم.

اورسجی: ۱۴۰۱ سال طلایی کبدی ایران بود

توقع بیشتری از وزارت و کمیته برای میزبانی انتخابات آسیا داشتم

وی اضافه کرد: گرفتن میزبانی‌ها جزو وظایف ذاتی فدراسیون‌هاست و باید در کنار آن حامیان مالی خوبی را جذب کند. خیلی نباید در میزبانی‌ها از وزارت و کمیته توقع داشته باشیم اما توقع من روی بحث مجمع انتخاباتی بود. در میزبانی مسابقات جوانان جهان توقع کمک از وزارت و کمیته نداشتم، اما در بحث میزبانی مجمع انتخاباتی کنفدراسیون کبدی آسیا از این دو نهاد توقع کمک داشتم. کمک شد و سپاسگزارم، اما خیلی توقع بیشتری داشتم و امیدوارم طبق قولی که داده شده است، حمایت خود را بیشتر کنند و مطمئن هستم اتفاقات بی‌بدیلی در کبدی رخ دهد. این مساله بزرگ و افتخار ملی بود و در ادامه کارهای سخت و سنگینی داریم. می‌خواهم تا وزارت، کمیته و مجلس به من کمک کنند. مجلس الان در این زمینه کجاست؟

به هر فردی پست در کبدی آسیا نمی‌دهم

اورسجی یادآور شد: قدم اولم تشکیل یک کابینه خوب است. تا منابع متخصص و آورده مالی خوب نداشته باشید، بهترین برنامه راهبردی دنیا را داشته باشید، نمی‌توانید راه به جایی ببرید. از من توقع نداشته باشند که به هر فردی پستی در کبدی آسیا بدهم.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۱ سال طلایی برای کبدی ایران بود، گفت: زیرا ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا را برعهده گرفتم. ۱۴۰۲ هم سال تحول کبدی در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha