اعتقاد به مهدویت مایه امید شیعیان و یاس مستکبران است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتقاد به مهدویت، مایه امید شیعیان و یاس و ناامنی برای مستکبران است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه معتقد باشیم «امامی» خواهد آمد آثار زیادی بدنبال خواهد داشت، این اعتقاد باعث می‌شود مظلومان و شیعیان جهان امیدوار باشند که زمانی خواهد رسید تحت لوای پرچم عدالت وحکومت الهی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین این اعتقاد، بارقه نشاط و امید را در شیعیان بوجود آورده و آنها را از حالت انعفال بیرون می آورد و در مقابل موجب یاس و نا امیدی و هول و هراس مستکبران از آینده می‌شود آینده‌ای که از اریکه قدرت پایین می‌آیند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مستکبران نمی‌توانند این مساله را هضم کنند، آنها به دنبال تخریب این اعتقاد هستند.

آیت الله شبستری در خصوص تبیین مساله مهدویت گفت: مساله مهدویت و حقایق آن به نسل جوان تبیین شده و همچنین اگر شبهاتی هم وجود دارد جواب داده شود.

وی با تاکید بر معرفت بر حضرت ولی عصر(ع) اضافه کرد تا این معرفت حاصل نشود بقیه امور محقق نمی شود. ابتدا باید معرفت حاصل شود و جایگاه، شخصیت و حجت خدا بودن او را شناخته و ایمان و باور داشته باشیم، پس از آن است که اطاعت و انتظار خواهد آمد.

آیت الله شبستری افزود: وظیفه هر شیعه ایی که نسبت به امام عصر خود شناخت داشته باشد چنانکه در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است: «هرکس بمیرد و امام عصر خویش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است» بنابراین باید آن شناخت لازم را نسبت به امام پیدا کنیم که کلید ارتباط با حضرت معرفت است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص جشن‌های نیمه شعبان گفت: برگزاری باشکوه این مراسم و توام با معرفت آنها به حضرت و عمق بخشی به جایگاه امام(ع) باعث ترقی انسان و کمالات معنوی و ازیاد محبت به حضرت در دل‌ها می‌شود.

آیت الله شبستری برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام را نیکو و ارزشمند عنوان کرد و یادآور شد: باید محتوای برنامه‌ها و جشن‌ها ارادت و محبت انسان را به حضرت ولی عصر (ع) نشان دهد.

وی تاکید کرد: برنامه ها و جشن‌های نیمه شعبان باید غنای فکری داشته و بتواند انسان را به حضرت نزدیک کند، هر اندازه محتوای این مراسم غنی و سالم و بویژه در جهت تبیین جایگاه حضرت باشند محبت حضرت را در دل‌ها بیشتر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha