۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبرنگار: 1206
کد خبر: 85050957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دیدار سفیر چین با مسئولان کمیته المپیک در آستانه بازی‌های آسیایی

تهران- ایرنا- سفیر چین در تهران با حضور در کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سه شنبه‌شب ایرنا، در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو و به منظور هماهنگی‌های بیشتر جهت حضور کاروان ایران در این رویداد، چانگ هوآ سفیر چین در تهران با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، غفور کارگری رئیس کمیته پارالمپیک، مناف هاشمی دبیرکل و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو، نصرالله سجادی مشاور عالی و برخی از مدیران کمیته و سفیر چین در تهران حضور داشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور چانگ هوآ در این نشست، به بازی‌های آسیایی هانگژو اشاره کرد و اظهار داشت: ما با کاروانی بزرگ میهمان شما خواهیم بود و در تلاشیم حضوری موفق و موثر در این رویداد داشته باشیم، چه در بخش آسیایی و چه در بخش پاراآسیایی و در این راستا به حمایت‌های شما در بخش‌های مختلف از جمله تهیه بلیط بازی‌ها، حضور هواداران، حمل و نقل و مسایلی از این دست نیاز داریم.

خسروی وفا با تاکید بر میزبانی شایسته کشور چین در بازی‌های المپیک زمستانی در سال گذشته اضافه کرد: فعالیت‌های کشور چین در برگزای بهینه بازی‌های المپیک زمستانی قابل تحسین است، ما باور داریم کشورهایی که بیشتر در جنبش المپیک فعال هستند در آسیا حضور دارند و به همین جهت وقتی کشورهای آسیایی چین و ژاپن بازی‌های المپیک را به خوبی میزبانی می‌کنند، در واقع توانایی‌های کشورهای آسیایی را به نمایش می‌گذارند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه اظهار داشت: فدراسیون‌های ورزشی ما برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی فعالیت‌های آماده سازی را به طور جدی آغاز کرده‌اند و در این راستا کمیته و آکادمی ملی المپیک، امکانات لازم برای تیم‌های ملی را فراهم کرده‌اند.

خسروی وفا با اشاره به دیداری که با محوریت بازی‌های آسیایی با شهردار تهران در هفته گذشته داشت، گفت: در خصوص تبلیغات محیطی بازی‌های آسیایی هانگژو، توافقاتی با شهرداری تهران حاصل شده که در زمان بازی‌ها تابلوهای شهری به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

در ادامه این نشست، چانگ هوآ نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در کمیته ملی المپیک ایران و تبریک فرا رسیدن سال نو و نوروز باستانی ایرانیان از آمادگی کامل کشور چین برای برگزاری بازی‌های آسیایی و پارآسیایی خبر داد.

وی گفت: بعد از چند سال محدودیت‌های ناشی از کرونا، کشور چین در سال ۲۰۲۳ آماده برگزاری رویداها، همایش‌ها و برنامه‌های مختلف است و در خصوص برگزاری بازی‌های آسیایی، آمادگی کامل وجود دارد و بازی‌های آسیایی فرصت خوبی برای همدلی، وحدت و نمایش سرنوشت مشترک انسان در آسیا است. ما آمادگی داریم با توجه به ارتباطات خوب دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، همکاری‌های جدی و خوبی در حوزه ورزش با کمیته ملی المپیک و نهادهای ورزشی ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به یکی از ۱۸ سند همکاری دو کشور که به ورزش اختصاص یافته، از آمادگی کشورش برای حضور ورزشکاران قبل و بعد از بازی‌های آسیایی خبر داد و افزود: خوشحالیم که کشور ایران با کاروانی بزرگ و آماده در این رویداد حضور می‌یابد و در همه زمینه ها آماده همکاری با کاروان ایران هستیم. ما هم تصدیق می‌کنیم که هدف بازیهای آسیایی، تنها مدال‌آوری نیست چرا که پیوند دوستی فراتر از همه این‌هاست و در کنار سریعتر، قوی‌تر و بالاتر، ما متحدتر را هم اضافه می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha