استاندار اردبیل: دشمن با شبهه افکنی در صدد ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: دشمن در صدد ایجاد شبهه در کارآمدی نظام بوده و با ناکارآمد جلوه دادن اقدامات مسئولان، می کوشد میان مردم و حاکمیت فاصله بیندازد.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در همایش "طلایه‌داران تبلیغ" در اردبیل با تبریک سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) اظهار کرد: تلاش مسئولان برای خدمت به مردم و نیز تبیین اهداف دشمن، می‌تواند در رفع این توطئه مؤثر باشد.

استاندار اردبیل در ادامه تولید را اصلی‌ترین مساله در رونق اقتصادی کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری همواره بر مساله تولید تاکید داشته و این امر نشان از راهبردی بودن آن در رونق چرخه اقتصادی کشور است که با ساختارسازی مناسب برای تولید و حمایت از فعالان این عرصه، مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد.

عاملی همچنین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دینی در جامعه ادامه داد: در حوزه فرهنگ باید از دغدغه‌مندان و کنشگران فرهنگی حمایت کنیم تا در جامعه فعالیت‌های شاخص و اثرگذار انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ در جنگ تمام عیار هستیم، بر هوشیاری بیشتر فعالان عرصه فرهنگی تاکید کرد و افزود: کارهای فرهنگی نباید منحصر به برگزاری همایش، نشست یا کنگره باشد بلکه گرایش به سمت برنامه‌های اثرگذار برای نسل جوان در حوزه حجاب و عفاف، خانواده و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در ترویج فرهنگ دینی در جامعه مؤثر باشد.

نایب رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور نیز در این همایش گفت: حمایت و پشتیبانی از مبلغین و روحانیون بازدهی فرهنگی بالایی به همراه دارد.

حجت‌الاسلام محمد باقر غلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه و ضرورت ترویج گسترده فرهنگ دینی، بایستی از مبلغین و روحانیون حمایت شده و زیرساخت‌های مناسب تبلیغی در جامعه فراهم شود.

وی گفت: به میزان هر حمایتی که از فعالان تبلیغی می‌شود چندین برابر بازدهی فرهنگی دریافت خواهیم کرد چرا که حوزه تبلیغ و فرهنگ دینی با ثمره و کارکرد بالا می‌تواند چند برابر از حمایت‌های دریافت شده را به نحو مطلوب به جامعه منعکس کند.

نایب رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور بر ضرورت شناساندن روحانیون تزار و الگوساز در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: عالمان بزرگ اردیبل از جمله میرزا علی اکبر مرحوم اردبیل، آیت‌الله مروج و مقدس اردبیلی باید در جامعه شناخته شود و با تهیه مستندی از زندگانی این عالمان دینی در معرفی آنان به اقشار مختلف مردم اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان‌ها لازم است نماینده‌ای از روحانیون هر شهرستان به عنوان مشاور امور دینی فرماندار انتخاب شود.

وی گفت: متاسفانه در فصل پنجم قانون بودجه توجهی به امور روحانیون و علما نشده، در حالی‌ که اگر بخواهیم فرهنگ و درایت جامعه با روحانیون حل شود باید در بحث حمایتی نیز به این امر توجه داشت.

وی خاطر نشان کرد: اختصاص میهمانسرای ویژه روحانیون مدعو از دیگر استان‌ها، حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی بازنگری ویژه علما و روحانیون، توجه به راه‌اندازی تیم تخصصی تبلیغی ویژه گروه هدف نوجوانان، استفاده از ظرفیت تبلیغی حوزه علمیه بانوان، توجه به معیشت و مسکن طلاب و برگزاری نشست‌های تخصصی فصلی ویژه روحانیون از موارد مهم در حمایت از قشر تبلیغی و فرهنگی روحانیون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha