دبیر مجمع مطالبه گران هرمزگان: ۷۰۰ هسته مطالبه گر در استان شناسایی شد

بندرعباس - ایرنا - دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان با اشاره به این که تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هسته مطالبه‌گر در استان شناسایی شده است، تاکید کرد: مردم باید نسبت به حوادث پیرامون خود دغدغه‌مند باشد.

به گزارش ایرنا، علیرضا صالحی عصر چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از دبیران مجامع مطالبه‌گری در حوزه مرکز استان گفت: روشنگری از ضرورت های جامعه اسلامی است و صنایع و پالایشگاه های مستقر در استان باید شفاف میزان هزینه های خود را در حوزه مسوولیت های اجتماعی اعلام کنند.

وی بیان کرد: در این راستا نیازمند هم‌افزایی بیشتر نمایندگان مجلس با گروه‌های مطالبه‌گر مردمی هستیم.
دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان اظهار کرد: یکی از دغدغه های مردم جزیره قشم اعلام حریم منطقه‌آزاد است که تاکنون مشخص نشده است.

صالحی با اشاره به دوگانگی مدیریت در جزیره قشم افزود: با اینکه در جزیره قشم دستگاه های اجرایی در این شهرستان در حال فعالیت هستند، اما منطقه آزاد قشم در حال دخالت در امور است که نیازمند عزم نمایندگان مجلس برای حل این موضوع است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: مطالبه‌گری امروز یک کار پر دردسر محسوب می‌شود  بنابراین تلاش شما قابل قدردانی است.

احمد مرادی با اشاره به اینکه بسیاری از استان ها در کشور از هرمزگان جلوتر هستند، افزود: اگر ما بر اساس شناخت، دلسوزی و هدف‌گذاری گام بر نداریم عقب خواهیم ماند.

وی اظهار کرد: نباید خود را نسبت به مسایل جزیی و کوچک سرگرم کنیم بلکه سطح مطالبات ما باید کلان باشد و باعث خوشحالی است که در استان مجموعه‌ای تشکیل شده که به صورت تخصصی کار مطالبه‌گری را دنبال می کنند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کار مطالبه‌گری باید دقت و بررسی لازم داشته باشیم و نباید در این مسیر لغزشی اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه مساله‌ای نیست که از دید نمایندگان مردم پنهان باشد، گفت: در خصوص موضوع ژئوپارک قشم، هیچ دخالتی نداشته‌ام و وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیگیر تمدید مجوز مزارع پرورش میگو هستند و هیچ فشاری از ناحیه من برای تمدید قراردادها وجود نداشته است.

مرادی افزود: در خصوص پرداخت مسوولیت های اجتماعی صنایع مستقر در هرمزگان باید صندوقی تشکیل شود و با نظر شورای برنامه ریزی استان توزیع شود.

وی اظهار کرد: قاچاق سوخت قصه ای پر غصه است و اجرای طرح اختصاص سوخت برای هر نفر بر اساس پیمایش از سال ۱۳۹۲ بر روی زمین مانده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد دیگر ما به دولت این بود که بانکرینگ سوخت تا پنج سال به ۵۰ درصد در بین کشورهای منطقه برساند که تاکنون به ۱۰ درصد هم نرسیده است.

مرادی تصریح کرد: ارزیابی فرمانداران در برخی از حوزه ها بسیاری از مسایل را حل خواهد کرد و بسیاری از مشکلات نه با صحبت در نشست ها بلکه حضور میدانی حل خواهد شد.

به گفته وی، برخی به دنبال آن هستند که صدای مطالبه‌گری را خاموش کنند.

وی در خصوص حواشی شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: در حال تنظیم نامه به استاندار هرمزگان در این خصوص هستیم که با افراد خاطی برخورد لازم صورت گیرد و مطالبه‌گران باید در این باره به صورت جدی ورود کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha