۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85051931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰ طرح پژوهشی در دانشگاه کاشان اجرا شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85051931
۶۰ طرح پژوهشی در دانشگاه کاشان اجرا شد

کاشان - ایرنا - معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: در یک سال اخیر ۶۰ طرح پژوهشی در حوزه‌هایی از جمله کشاورزی، معدنی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندسی در این دانشگاه اجرا شده و اغلب آنها در ارتباط با نیازهای اساسی کاشان است.

دکتر مهدی شبانی نوش آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد تاکنون ۲۰ طرح پژوهشی به پایان رسیده و نتایج آن قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: ثبت ۲ اختراع، اعزام ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی ارتباط جامعه و صنعت و ثبت‌نام ۲نفر در سامانه ساتع از اقدامات حوزه پژوهشی دانشگاه کاشان در سال جاری است.

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان بیان کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به تحقیقات در رابطه با ابرخازن ها و باتری توسط یکی از اعضای هیات ‌علمی دانشگاه کاشان اشاره کرد، اجرای طرح های مشاوره ای برای ساخت بارگاه در گلزار شهدای گمنام هم از دیگر اقدامات پژوهشی انجام شده طی یک سال اخیر در دانشگاه کاشان است.

شبانی گفت: برای حمایت از طرح‌هایی که قرار است به‌صورت رقابتی به تولید انبوه برسند، تسهیلات خوبی در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: دانشجویانی که در زمینه طرح‌ها و محصولات فناورانه فعال باشند در قالب واحدها یا هسته‌های نوآور جذب مرکز نوآوری دانشگاه می‌شوند، همچنین محل استقرار در اختیار این واحدها قرار گرفته و حمایت مالی می‌شوند.

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: اگر محصول قرار باشد به تولید انبوه برسد، تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد در اختیار دانشجویان یا اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد و بانک عامل هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات ندارد.

شبانی گفت: برای سال آینده یک میلیارد تومان اعتبار برای طرح ها و پایان نامه هایی که در راستای ماموریت های پژوهشی دانشگاه انجام می شود، تخصیص می یابد.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha