مسابقات کشتی دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور در اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - نهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی و دومین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور در اردبیل آغاز شد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: پس از چهار سال وقفه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه و اعمال محدودیت‌ها نهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی و دومین دوره مسابقات کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور به میزبانی اردبیل در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شده است.

سیدابوالفضل تجلی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از این رقابت‌ها ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها ۱۵۸ ورزشکار از ۲۲ استان کشور شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها تا ۱۹ اسفندماه ادامه می‌یابد ، اظهار کرد: امسال علاوه بر برگزاری مسابقات کشتی در رشته‌های آزاد و فرنگی با حضور ۲۲ استان از سراسر کشور به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل مسابقات کشتی پهلوانی با حضور ۱۵ استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تیم‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، تهران شرق، تهران غرب، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و اردبیل از جمله شرکت‌کنندگان در این مسابقات هستند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد: این رویداد ورزشی مقدمه‌ای برای برگزاری مسابقه در سایر رشته‌های ورزشی است.

تجلی با اشاره به میزبانی شایسته اردبیل در این دوره از مسابقات گفت: اردبیل تجربه برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری در قالب کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سال ۱۳۹۷ را دارد و تلاش می‌شود مسابقات کشتی پهلوانی و مهارت‌های فردی در سالن زورخانه‌ای دانشگاه‌های سراسر کشور که سال آینده برگزار خواهد شد ، به میزبانی اردبیل برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سایر رویدادهای ورزشی ادامه داد: سال آینده ششمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۱۱ رشته ورزشی با شرکت حدود سه هزار و ۲۰۰ ورزشکار برادر و خواهر دانشجو برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha