۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85052164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴ هزار نفر در زنجان عضو کانون‌های فرهنگی مساجد هستند

زنجان – ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۴ هزار نفر در این استان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند.

محسن اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور اشاره کرد و افزود:این کانون ها از گسترده‌ترین شبکه های فعالان فرهنگی در کشور است که دامنه آن تا روستاهای مختلف نیز می رسد.

وی توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مصداقی از تحقق عدالت فرهنگی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از روستاها، کانون های مساجد به عنوان تنها مرکز فرهنگی و هنری عهده دار فعالیت های این حوزه هستند.

اسلامی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۸۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است، اظهار کرد: شمار کانون های فعال استان در شهرستان های استان شامل ۱۶۷ باب در شهرستان زنجان، ۹۰ باب در خدابنده، ۳۱ باب در ابهر، ۲۹ باب در طارم، ۲۴ باب در ماهنشان، ۲۳ باب در خرمدره، ۱۱ باب در سلطانیه و هشت باب در ایجرود است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۸ درصد کانون های استان در مناطق روستایی و ۴۱ درصد نیز در مناطق شهری واقع هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه ۷۳ درصد از اعضای کانون های مساجد استان مرد و ۲۷ درصد نیز زن هستند، گفت: فعالان و اعضای کانون های مساجد اغلب از دغدغه مندان حوزه فرهنگ و هنر و منشا تاثیرات زیادی در مناطق مختلف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha