۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85052218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از ترس معترضان؛ وزیر دفاع آمریکا در فرودگاه با سران صهیونیست دیدار کرد

تهران- ایرنا- رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که وزیر دفاع آمریکا از ترس معترضان به لایحه اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در فرودگاه با سران این رژیم دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، سرزمین های اشغالی امروز ( پنجشنبه) شاهد اعتراضات گسترده علیه کابینه نتانیاهو است و رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که اکنون به تل آویو سفر کرده است از ترس معترضین در فرودگاه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این رسانه ها اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی در تظاهرات امروز ۱۲ نفر را بازداشت کرده است.

گزارشات همچنین حاکی از آن است که یک خلبان صهیونیست که در تظاهرات علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو مشارکت کرده است، از کار خود برکنار شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی در تلاش است تا معترضین را پراکنده کند و اجازه ندهد که خیابان «ایالون» در تل آویو را ببندند.

رسانه های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که پلیس این رژیم نتوانسته است با معترضین مقابله کند و از تیپ سواره نظام خواسته است که به کمک آن ها بیاید.

شبکه المیادین اعلام کرد که تظاهرات امروز علیه کابینه نتانیاهو در ۱۳۰ نقطه در سرزمین های اشغالی درحال برگزاری است.

رسانه ها اعلام کردند که این تظاهرات تا شب ادامه خواهد داشت و در مقابل خانه وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز تظاهرات انجام خواهد شد.

شبکه الجزیره نیز پیشتر گزارش کرد: اعتراضات در اطراف فرودگاه اللد در منطقه ای به همین نام در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر بیت‌المقدس نیز منجر به تأخیر در پرواز نتانیاهو به ایتالیا تا دو بعدازظهر شد و وی را وادار کرد که با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در فرودگاه ملاقات کند.

رسانه ها گزارش دادند که حدود سه هزار نیروی پلیس در سراسر سرزمین های اشغالی گسترش یافته است و همزمان نشستی امنیتی به ریاست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر به منظور بررسی اوضاع برگزار شده است.

هفته های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ها علیه قانون اصلاحات قضایی بوده و آنان معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha