۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85052224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ طلبه در طرح امین مدارس زنجان فعالیت می‌کنند

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85052224
۳۰۰ طلبه در طرح امین مدارس زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان به همکاری این حوزه با آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۵۰ تا ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر در طرح امین مدارس استان مشغول به فعالیت هستند که نتایج موفقیت آمیزی در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری گفتمان خدمت با بیان اینکه برگزاری این رخداد لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین است، افزود: در زمان حاضر در جنگ ترکیبی دشمن قرار داریم و در این خصوص بیان اقدامات و فعالیت های روحانیون می تواند راهکار موثری برای مقابله با این جنگ باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی درصدد تخریب نقش کارکرد اثرگذار مهم روحانیت و ارتباطات آنان در بین مردم هستند، اضافه کرد: بیان فعالیت های روحانیون و طلاب در این زمینه بسیار مهم و موثر است که در این راستا برگزاری جشنواره خدمت در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه اقدامات و کارهای انجام شده در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: با الهام از سخن رهبر معظم انقلاب نام این حرکت، گفتمان خدمت نامگذاری شده و هدف اصلی آن، تبیین خدمات خاموش روحانیون در قالب نمایشگاه است و در این ارتباط کمیته امداد پیشگام شده تا این جشنواره به صورت مشترک برگزار شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در این گفتمان اهم فعالیت های خود را به نمایش خواهد گذاشت، گفت: در زمان حاضر طلاب در حوزه تبلیغ احکام دین در قالب طرح هجرت به ویژه روستاها فعالیت می کنند.

حجت الاسلام جعفری افزود: همچنین طلابی که در سطوح سال سوم و چهارم حوزه تحصیل می کنند به عنوان صالحین در مدارس و حسینیه ها فعالیت خواهند کرد.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان ادامه داد: یکی از عرصه های خدمات حوزه علمیه در فضای مجازی رصد، تولید محتوا و انتشار مطالب است که تلاش می کنیم در سه بخش فعالیت مضاعفی داشته باشیم.

این مسوول یکی دیگر از اقدامات حوزه علمیه استان را تبلیغ در مناطق محروم، حاشیه های شهر و روستاها اعلام کرد و گفت: تعدادی از طلاب این حوزه در بسیج سازندگی در مسائل عمرانی و رفع مشکلات نیازمندان کمک حال هستند.

وی از دیگر اقدامات خوب حوزه علمیه را گروه های جهادی مبلغین مدارس امین ذکر و خاطرنشان کرد: طلاب با شرکت در مدارس در قالب کلاس های آموزشی به کار خود مشغول هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha