بیش از سه میلیون اصله نهال بین مردم مازندران توزیع شد

ساری - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری مازندران - ساری، از توزیع سه میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال بین مردم این استان برای غرس در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی علوی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ساری افزود: در راستای توسعه طرح های زراعت چوب و توسعه فضای سبز، نهال‌های جنگلی اعم از پهن برگ و سوزنی برگ در سه منطقه ارتفاعی پایین بند، میان بند و بالا بند در هفت نهالستان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری تولید و بین مردم توزیع شد.

وی گفت: در حال حاضر سه نهالستان کلوده شهرستان آمل، لاجیم شهرستان سوادکوه و زاغمرز شهرستان بهشهر در قالب خرید خدمات و نهالستان‌های چمستان شهرستان نور، پچت و چلمردی و ونمک شهرستان نکا در قالب قراردادهای مشارکتی مدیریت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در بخش دیگر سخنان خود اظهارکرد: ۹۰ درصد اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی این اداره کل حدنگاری و دارای سند تک برگ به نام جمهوری اسلامی ایران شده است.

علوی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری تاکنون در سامانه کاداستر سازمان ثبت تثبیت شد.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۶۸۹ فقره سند تک برگ به مساحت حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از اراضی ملی تاکنون به نام جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان متبوع صادرشد.

مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی به مرکزیت ساری و نوشهر دارد. منابع طبیعی منطقه نوشهر با عنوان غرب مازندران شهرت دارد.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر با وسعت بیش از ۶۲۲ هزار هکتار بیش از ۲۷ درصد از مساحت استان مازندران را در بر دارد و در دامنه شمالی البرز مرکزی و در غرب استان واقع شده است.

این حوزه یکی از چهار حوزه منابع طبیعی شمال ایران است که به دلیل اهمیتی که دارد به صورت اداره کل مستقل و به مرکزیت نوشهر اداره می‌شود.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر در مرکز جنگل‌های هیرکانی یا جنگل‌های شمال (جنگل‌های خزری) و در بخش البرز مرکزی قرار دارد و از رُویان تا رامسر را در بر می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha