۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85052699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مروری بر خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

مشهد- ایرنا-تقاضای روشن شدن ابعاد مسمومیت دانش آموزان مدارس و مجازات مسببان و مباشران این اقدام،گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و اشاره به تاریخچه و کارکرد مساجد مهمترین عناوین خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی بود.

امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: مطالبه عموم مردم از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آن است که با روشن کردن ابعاد مسمومیت دانش‌آموزان، زمینه مجازات مسببان و مباشران این اقدام را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که مسوولان باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را که جنایتی بزرگ و غیر قابل اغماض است با جدیت دنبال کنند افزود:البته نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به سرنخ هایی در این زمینه رسیده اند.

وی تصریح کرد: در موضوع مسمومیت دانش آموزان به طور یقین دستهایی پشت پرده است و گروه ها و افرادی در آن دخالت داشته و سبب ایجاد جو ناامنی روانی در جامعه شده‌اند.

امام جمعه سبزوار گفت: رهبر انقلاب این موضوع را جنایتی غیر قابل اغماض خواندند چرا که این مساله، بی گناه ترین اقشار جامعه که نوجوانان و کودکان به ویژه دختران دانش آموز را نشانه رفته و با این جنایت، خانواده‌ که ستون بنیادین جامعه است هدف قرار گرفته است.

مقیسه همچنین با اشاره به تعطیلی پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار که سبب ناخرسندی مردم شده است افزود: مسوولان شهرستان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید پیگیر برقراری دوباره پروازهای این فرودگاه باشند.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: شهدا و جانبازان به گردن ما حق دارند و مسوولان این خطه موظفند آن بخش از مشکلات این بزرگواران که در محدوده این شهرستان یا استان قابل برطرف شدن است را مرتفع سازند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: مدیران همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که خانواده های معظم شاهد و ایثارگر از آن دسته افرادی نیستند که به واسطه مشکلاتشان، بیایند و فریاد بزنند.

وی در ادامه به موضوع مساجد و کارکرد اصلی آنها اشاره و اظهار کرد: نقطه اصلی آغاز و ساماندهی انقلاب اسلامی، مساجد هستند و حتی در دوران دفاع مقدس از همین مساجد بود که دفاع مقدس پشتیبانی می‌شد.

معلمی با بیان این که در صدر اسلام بسیاری تصمیمات مهم جامعه اسلامی در همین مساجد اتخاذ می‌شد گفت: مسجد در تراز نظام اسلامی دارای کارکرد سیاسی و معرفت محور و محلی برای آینده و رشد جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه موقت گناباد نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: مساجد باید به پایگاهی برای پیاده سازی اهداف جهاد تبیین و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و افزایش آگاهی عمومی آحاد مردم و جامعه نسبت به این خدمات تبدیل شوند.

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیتهای مختلف برای جهاد تبیین، مساجد را از مراکز مهم تحقق این مهم ذکر کرد.

وی ادامه داد: باید کارکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل عبادی بیشتر در مساجد مورد توجه قرار بگیرند.

امام جمعه موقت گناباد اظهار کرد: مسجد نمونه، مسجدی است که علاوه بر مسایل عبادی، به فعالیتها و مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه هم توجه خاص و احساس مسوولیت داشته باشد و به مرکزی برای تربیت اسلامی جامعه منطبق با ارزشهای دینی تبدیل شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسمومیت های اخیر دانش آموزان برخی مدارس کشور گفت: دشمنان که با ایجاد اغتشاشات و ترفندهای مختلف نتوانستند به اهداف خود برسند دست به این اقدامات زدند.

خطیب نماز جمعه گناباد افزود: دشمنان با هدف زیر سوال بردن مرجعیت دینی در جامعه اسلامی ما این مسمومیت ها را از مدارس شهر قم آغاز کردند و به تدریج در دیگر نقاط افزایش دادند ولی این ترفندهای آنها مانند سایر توطئه هایشان راه به جایی نمی برد.

فاطمی نسب خواستار سرعت بخشی در روند شناسایی و محاکمه و مجازات عوامل دخیل در مسمومیت های دانش آموزان مدارس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha