۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85052773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:بانوان در سایه انقلاب اسلامی به جایگاه واقعی خود رسیدند

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حضور بانوان در عرصه‌های علمی، آموزشی، مشارکت در اشتغال و پست‌های مدیریتی، پس از پیروزی انقلاب بسیار چشمگیر بوده به نحوی که اکنون بخش اعظمی از فعالان در عرصه‌های مختلف دانشگاهی، کسب و کار و مدیریت را را زنان توانمند ایرانی تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:۴۹ درصد دانشجویان کشور، ۳۳ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها ، ۴۰ درصد متخصصان پزشکی و ۶۰ هزار پزشک عمومی از قشر بانوان هستند.

وی اظهار کرد: تا کنون صد و یازده نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف مجلس از بانوان کشور بوده و همچنین ورزشکاران زن در عرصه های مختلف ورزشی سه هزار مدال کسب کرده اند و این آمار نشان دهنده توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به توانمندسازی بانوان است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مقام معظم رهبری با بیان صحیح و قاطع فرمودند که عاملان مسمومیت دانش آموزان باید به اشد مجازات برسند،در این ماجرا دشمن مدعی است که این مسمومیت ها کار دولت است چون با تحصیل زنها مخالف هستند و این حرف بی ربط است چون جمهوری اسلامی در چهل و چهار سال بیشترین خدمت را به علم به بانوان داشته است.

وی تصریح کرد:مسمومیت ها در مدارس از اضلاع جنگ ترکیبی است، مقام معظم رهبری در بیست و نهمین سالگرد امام راحل(ره) فرمودند همانطو که حضرت علی(ع) سه نوع دشمن شامل قاسطین،مارقین و ناکثین داشت انقلاب هم این دشمنان را دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت:قاسطین این زمان همان آمریکا،اسرائیل ، غرب و اعراب منطقه هستند،مارقین یا خوارج امروز کسانی هستند که با نام دین علیه ولایت کار می کنند و ناکثین امروز همان عهدشکنان هستند که لانه جاسوسی را فتح کردند و امروز هم نشینی با منافقان و دنیا طلبی آنها را به افرادی تبدیل کرده که می گویند در ۱۳ آبان شعار مرگ بر آمریکا ندهید و در جنگ ترکیبی امروز همه ین موارد وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت:جنگ ترکیبی دشمن اضلاع دیگری هم دارد، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد آمدن به ایران را دارد و به همین دلیل اسرائیل به به وی دستور داده که نباید پرونده های ایران در بحث هسته ای مختومه شود.

وی افزود:امروز ملت ایران با انتخاب شایسته خود مجموعه ای را که مطیع امر مقام معظم رهبری هستند بر سر کار آورده و زمانی که وزیر خارجه انگلستان در موقع مذاکره پایش را روی میز دراز می کرد، گذشته ، وزیر خارجه وقت ما از ۹ شرط مقام معظم رهبری در موضوع هسته ای تنها چند شرط را رعایت کرد اما امروز تیم هسته ای ما مقید به انجام دقیق بیانات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت:کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه های بسیج از برکات انقلاب اسلامی است،کانون ها با ابزار هنر نوجوانان و جوانان را جذب می کند و این امور ارزشمند است.

وی اظهار کرد: زیرگذر شهید خادمی با کمک مسئولان شهر و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) بازگشایی شد، ۷۰درصد این طرح باید از طریق زمین تهاتر شده اجرا می شد،زمینی که شهردار سابق کاشان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تهاتر کرده مورد اختلاف و ادعای چند دستگاه است و به یک معضل تبدیل شد که با لطف خدا و با تدبیر مسئولان شهری و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این مشکل رفع و زیرگذر افتتاح شد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:راهیان نور از نقاظ قوت انقلاب است چون به اندازه یک دانشگاه انسان معنویت را کسب می کند،،میلاد حضرت ولی عصر(عج) از مناسبت های هفته است،بن سلمان ولیعهد عربستان گفته که ما با ایران هیچ اشتراک فرهنگی نداریم چون آنها مهدویت را قبول دارند و این نشان می دهد که این فرد هیچ اعتقادی به پیامبر(ص) ندارد، چون پیامبر(ص) فرمودند که پسر من ظهور می کند و عدل و داد را در جهان می گستراند.

وی افزود:انگلستان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ما را تحریم کرد و "همفر" جاسوس انگلیس ۳۰۰ سال قبل به ایران آمد و گفت باید اسلام را نابود کنم و برای این کار باید نقاط قوت این دین که حجاب از مهم ترین آنهاست از بین برود و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کمرنگ شده و مردم به آن به چشم فضولی و دخالت در کار دیگران نگاه کنند.

وی اظهار کرد: تحریم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نشان می دهد که کار این ستاد درست و تاثیرگذار است و باید با زبان نرم و شیوه صحیح این فرضه را ادامه دهیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: عملیات بدر که در سال ۱۳۶۳ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش رقم خورد از مناسبت های هفته است که طی این عملیات ۵۰۰ کیلومتر مربع از منطقه هور آزاد و به تصرف ایران درآمد و شهید باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات بدر به فیض شهادت نائل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha