استاندار: ماندگاری مهمترین شاخصه فعالیت‌های کنگره شهدای استان مرکزی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ماندگاری مهمترین شاخصه فعالیت‌های کنگره شهدای استان است و این فرآیند باید الگوی تمامی نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز جمعه در بازدید از موقعیت حضرت روح الله(ره) در اراک، افزود: موقعیت حضرت روح الله(ره) که از مجموع فعالیت های ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: بخشی از آثار مهم شهدا و رزمندگان در این مجموعه جمع آوری شده و با ابتکار و خلاقیت ویژه‌ای ای به نمایش گذاشته شده و برای نسل جوان و نوجوان بسیار تماشایی و دیدنی است و نسل جدید می‌تواند با بازدید از این مجموعه با بخشی از حماسه‌های شهدا و رزمندگان آشنا شوند.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه ماندگاری مهمترین شاخصه فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی است، گفت: برخی از فعالیت‌های زیرساختی از جمله جمع آوری اسناد نقش استان در دفاع مقدس فوق العاده است و زحمات قابل تقدیری در این خصوص انجام شده است.

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تعداد زیادی از فعالان دفاع مقدس در این مجموعه گرد هم می‌آیند و فعالیت‌های اثرگذار و مطلوبی انجام می‌دهند که قابل تقدیر است و بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی در اینجا به ثبت رسیده و خروجی‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم و جا دارد از زحمات و حمایت‌های سپاه حضرت روح الله در ایجاد شدن این مجموعه ارزشمند گام برداشتند کمال قدردانی را داشته باشیم.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس از عناصر مهم هویتی محسوب می‌شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت‌های مهم امروز جامعه و نسل جدید جامعه است.

کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان مردمی و فعال در حوزه ترویج ایثار و شهادت است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: از سال ۹۳ با تشکیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در ذیل این ستاد تشکیل شد و هیات‌های اندیشه ورز در ذیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها راه‌اندازی شد و بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر هیچ گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره کلیه فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و کلیه کارگروه ها همچنان فعالیت های خود را ادامه می دهند.

سردار محسن کریمی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان مردمی و فعال است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و بهره مندی از گنج دفاع مقدس شتابنده گام برمی‌دارد، افزود: امروز کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از حوزه‌ها برای دیگر استان‌ها به الگو تبدیل شده و این به برکت عنایات ویژه شهدا و زحمات خالصانه همه فعالین ایثار و شهادت در استان است.

وی افزود: بیش از سه هزار فعال فرهنگی و اجتماعی به شکل قرارگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سازماندهی شده‌اند و در قالب‌های مختلف خدماتی، اجتماعی، محرومیت زدایی،‌ فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی با یاد و نام شهدا فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه جمع‌آوری اطلاعات و پرونده‌های شهدا است و اقدامات زیر ساختی بسیار خوبی در حوزه جمع آوری اسناد انجام شده که به یک الگوی عملیاتی برای دیگر استان ها در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha