۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 953
کد خبر: 85052831
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار هرمزگان: توسعه جزیره ابوموسی از اولویت‌های مهم دولت است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت جزیره ابوموسی مورد تاکید است، گفت: اهمیت توسعه جزیره ابوموسی (بوموسی) بر کسی پوشیده نیست و در همین راستا از شرکت‌های دانش‌بنیانی که برای توسعه این جزیره گام بردارند حمایت می‌کنیم.

مهدی دوستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیشرفت و آبادانی هرمزگان طبق برنامه‌های راهبردی را در دستور کار عنوان و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دریا یکی از برنامه های مهم دولت است و هم اکنون در حال تدوین سند و اطلس دریایی این استان هستیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: هرمزگان ظرفیت فوق‌العاده ای در حوزه شیلات به ویژه تولید میگو دارد و با برخی ظرافت‌کاری‌ها می‌توان بدون افزایش حجم تولید، میزان درآمد این استان را افزایش داد و نیاز است از سوی شرکت‌های بین المللی دانش بنیان برای محصولات تولیدی استان گواهینامه صادر شود که در این صورت در بازار خارجی می‌توان میگوی تولیدی هرمزگان را با قیمت بالاتر به فروش رساند.

وی به اهمیت تولید انواع جلبک در هرمزگان و جزایر این استان اشاره کرد و افزود: جلبک‌ها به عنوان علوفه و مکمل غذایی برای دام و طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرند و طرح تولید جلبک و وارد کردن آن به چرخه خوراک دام موضوع بسیار مهمی است و اگر این اتفاق به صورت دانش بنیان رقم بخورد در حوزه اقتصادی مزایای بسیار خوبی برای استان هرمزگان خواهد داشت.

به گفته دوستی: جزایر خلیج فارس اهمیت ویژه‌ای دارند و باید به فرزندان خود و نسل‌های آینده پاسخگو باشیم که در آن سوی خلیج فارس چه اتفاقاتی درحال رخدادن است و چرا رشد و توسعه‌ای اتفاق افتاده و اینجا اتفاق نیفتاده است، بنابراین بر توسعه همه‌جانبه جزایر خصوصا هرمز و ابوموسی تاکید ویژه داریم.

با توجهی که دولت سیزدهم به توسعه و دیده شدن جزایر دارد؛ جزیره آکواریومی ابوموسی یا عنوان درست‌تر آن، بوموسی، با ساحل صخره‌ای و شیشه‌ای خود در قلب خلیج فارس که پس از سال‌ها انتظار برای حضور گردشگران می‌کشید، در نهایت میزبان گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور شد.

بوموسی، اکنون با ساحل بسیار زیبا و شفاف خود پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور شده است.

جایی که کف خلیج فارس را از سطح آب‌های آن می‌توان مشاهده کرد، همین طور ماهیان زینتی و غیرزینتی که در آب‌های ساحلی آن زیست می‌کنند، جلوه خاصی به جزیره بوموسی داده‌اند.

گردشگران علاقه‌مند به گردشگری دریایی و صیادی هم می‌توانند از آرامش این جزیره خاص بهره‌های بسیاری ببرند.

نخستین گروه گردشگران بوموسی متشکل از خانواده‌هایی از استان‌های فارس، اصفهان و هرمزگان، نیمه شعبان از این جزیره دیدن کردند و امید می‌رود این آغازی باشد بر رونق گردشگری شهرستان بوموسی در قلب خلیج فارس، جایی که می‌توان رفت و آمد کشتی‌های بزرگ تجاری را هم مشاهده کرد.

شهرستان بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha