جزیره ابوموسی هویت، تاریخ و اقتدار ملی ایران است

بندرعباس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: جزیره مهم و راهبردی ابوموسی در قلب خلیج‌فارس، جغرافیای صرف نیست بلکه مایه افتخار، هویت، تاریخ و اقتدار ملی برای کشورمان ایران است.

به گزارش ایرنا، احسان کامرانی شامگاه سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار ابوموسی، با اشاره به اهمیت این جزیره عنوان کرد: جزیره ابوموسی با موقعیت راهبردی خود در خلیج فارس جایگاه ویژهای در تامین منافع و امنیت ملی کشور دارد و در سطح ملی و بین‌المللی برای کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر بسیج امکانات برای توسعه ابوموسی بیان کرد: شهرستان ابوموسی متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است و ضروری دارد تمامی امکانات دستگاه‌ها در سطح ملی و استانی برای توسعه این شهرستان و رفع مشکلات مردم ساکن در آن بسیج شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: توسعه روزافزون شهرستان ابوموسی نیازمند هم افزایی، مشارکت و همکاری همه قوا، نهادهای کشوری و لشکری برای کاهش مشکلات مردم ساکن در جزیره است و امکانات استان به تنهایی پاسخ گوی رفع مشکلات این من نیست.

کامرانی تصریح کرد: برقراری منظم پروازها از شهرستان ابوموسی به سرزمین اصلی و تامین به موقع مایحتاج ضروری از مهم‌ترین مطالبات مردم ساکن در ابوموسی است که نیازمند توجه و پیگیری جدی در سطح ملی و استانی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با قدردانی از تلاش های شبانه‌روزی نیروهای مسلح در تامین امنیت خلیج فارس، افزود: نیروهای مسلح در کنار دولت به عنوان بازوان توسعه کشور و اقتدار ملی، نقش بسزایی در تامین امنیت خلیج فارس و توسعه شهرستان ابوموسی دارند که قابل تقدیر است.

کامرانی، با قدردانی از تلاش‌های فرماندار سابق شهرستان ابوموسی، خاطرنشان کرد: تکریم و توجه به سرمایه انسانی مهم‌ترین عامل توسعه جوامع در بخش های مختلف است.

وی گفت: فرماندار جدید ابوموسی با نگاه تحولی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و خردجمعی در راستای توسعه شهرستان گام بردارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: رفع مشکلات شهرستان ابوموسی در بخش های مختلف زیرساختی، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی نیازمند اولویت بندی و برنامه ریزی های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.

دولت سیزدهم نگاه تحولی به جزیره ابوموسی دارد

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم و استاندار هرمزگان نگاه تحولی ویژه‌ای به شهرستان ابوموسی دارند که با این نگاه ویژه، آینده درخشانی در انتظار این شهرستان راهبردی است.

کامرانی در همین خصوص تصریح کرد: شهرستان ابوموسی در زمینه اقتصاد دریامحور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و در مسیر توسعه شهرستان ضروری است بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توانایی‌های منطقه بهره گرفت.

در پایان این نشست مرتضی احتشام به سمت سرپرست جدید فرمانداری ابوموسی معرفی و از زحمات ادریس قریشی فرماندار سابق این شهرستان با اهدای لوح، قدردانی شد.

شهرستان ابوموسی یا بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha