دستیار ویژه رییس جمهور: الگوی حکمرانی کشور بر پایه فرهنگ و انتخابی مدبرانه است

سمنان - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: الگوی حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس مکتب،‌ تاریخ، فرهنگ، سنت و انتخاب‌ مدبرانه امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد عبودتیان روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام خمینی(ره) استانداری سمنان افزود: هر کشوری بر اساس شاخصه‌های پیشینه خود یک الگوی حکمرانی دارد و الگوی حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران نیز با تکیه بر ارزش‌ها است.

وی تاکید کرد: استفاده بیش از پیش از ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد اهداف دولت و کشور نقشی مهم دارد و تحقق این راهبرد مورد تاکید دولت سیزدهم است.

عبودتیان تصریح کرد: احیای مشارکت‌ سرمایه‌های اجتماعی امری ضروری و دارای اهمیت است و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در زمینه مردمی سازی و استفاده از ظرفیت ها در این‌حوزه مصمم هستند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت با بیان اینکه مردمی‌سازی کارها در واقع تحقق دهنده الگوی امامت و امت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواسته یا ناخواسته پیشوای ملت‌های مستضعف شده است.

وی یادآور شد: هدف از حکومت اسلامی رشد دادن انسان و شکوفایی استعدادها در مسیر تعالی و کمال است.

عبودتیان تصریح کرد: در مردمی‌سازی کارها در دولت سیزدهم، مشارکت دادن جامعه در امور مختلف دنبال می‌شود و بر اساس این راهبرد هر فردی مسوول رشد اقتصاد و پویایی جامعه است.

وی اظهار کرد: ساده‌سازی کارها و پرهیز از پیچیده‌سازی کارها از محورهای تحقق گفتمان مردمی‌سازی و مسوولیت‌سازی برای مردم است. پیچیده‌سازی کارها موجب فاصله مردم از کارها و مانع از تحقق گفتمان مردمی‌سازی کارها است و باید در این زمینه هوشیار بود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: الگوهای نهضتی که برخواسته از مردم و کمک کننده در تحقق گفتمان مردمی‌سازی است.

وی یادآور شد: اجرای طرح کمک مومنانه در دوره کرونا برای کمک به اقشار آسیب دیده از جمله الگوهای نهضتی و دینی است که مردم در امور مشارکت و همراهی کردند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: مردم در انتخابات به خوبی مشارکت داده شدند و اکنون در مرحله سوم مردمی‌سازی گفتمان، باید مردم در بخش‌های مختلف همراهی کنند.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید اهداف و برنامه‌ها با همراهی مردم و نهادهای مردمی و فراهم کردن بسترها با تقویت سرمایه‌های اجتماعی پیش برده شود.

عبودتیان افزود: استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در اداره کارها کمک کننده در تحقق گفتمان مردمی‌ است و باید این راهبرد در اولویت قرار گیرد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: رفع موانع قانونی از جمله لازمه‌های تحقق گفتمان مردمی‌سازی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

دستیار ویژه رییس جمهور: الگوی حکمرانی کشور بر پایه فرهنگ و انتخابی مدبرانه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مردمی سازی امور در دولت سیزدهم به اجرا درآمده و امید است با برنامه‌ریزی و اقدامات در دستور کار، همراهی مردم با نظام‌ جمهوری اسلامی‌ بیش از پیش تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود: خدمت به مردم توفیق الهی است و باید مراقب باشیم تا نقض عهد الهی نکنیم و بر پیمان‌هایی که بستیم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ایام شعبانیه، افزود: باید با پاکسازی ناخالصی‌ها، خود را آماده ظهور کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha