دستیار ویژه رییس جمهور: گفتمان دولت، مردمی‌سازی در امور است

سمنان- ایرنا- دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت،گفت: مهمترین گفتمان دولت، مردمی سازی و سهیم‌کردن مردم در کارها برای پیشرفت کشور است.‌

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد عبودتیان‌ روز شنبه در دیدار با استاندار سمنان افزود: اگر مردم‌ پای کار باشند و در تصمیم‌سازی، نظارت و اجرا وارد شوند، بی تردید چالش‌ها و دغدغه‌ها برطرف خواهد شد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: مسئولیت‌سازی برای شهروندان موجب کنش‌گری مردم می‌شود.

دستیار ویژه رییس جمهور: گفتمان دولت مردمی‌سازی در امور است

احیای ۸۰ واحد راکد تولیدی دستاورد دولت سیزدهم در استان سمنان

استاندار سمنان در این دیدار افزود: ۸۰ واحد تولیدی از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان به چرخه تولید بازگشت و موجب اشتغالزایی شد.

سیدمحمدرضا هاشمی تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری استان سمنان پس از سال‌ها تا عدد ۶ و یکدهم درصد از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان است.

استاندار سمنان تاکید کرد: کمبود منابع آبی، کاهش رشد جمعیت و تصادفات جاده ای، سه چالش بزرگ استان سمنان است.‌

وی بیان کرد: وحدت میان اقشار مختلف مردم و مسوولان یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمند استان سمنان است.

هاشمی یادآور شد: طی انجام سفرهای شهرستانی و دیدارهای چهره به چهره در استان سمنان تلاش می‌شود هیچ فاصله ای بین‌ مردم و مسوولان ایجاد نشود.‌

استاندار سمنان گفت: برگزاری برنامه کاروان خدمت ‌و میز خدمت در نمازهای جمعه شهرستان‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای مردمی‌سازی دولت در استان به انجام رسیده است.‌

استان سمنان با هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی و اشتغالزایی برای ۵۵ هزار نفر به عنوان گلوگاه اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود.

طبق آمارها، بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش‌ها، پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربعی استان سمنان به گونه ای است که از معادن این استان سالانه نزدیک به ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود و سهم استان سمنان از ۷۲ ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۴۲ نوع ماده معدنی است.

براساس آمارها ۲۰ درصد از معادن کشور، سهم استان سمنان است و این استان، با داشتن ۶۲۶ معدن، از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و در شاخص استخراج رتبه ۶ کشور را دارد.

استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha