اطلاعات ثبتی خانوارها در درگاه‌های ثبت احوال مبنای ارائه خدمات خواهد بود

اردبیل - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اطلاعات ثبتی مردم مبنای ارائه خدمات خواهد بود و هموطنان با مراجعه به درگاه‌های ثبت احوال در صورت مشاهده اشکالات هویتی، به سازمان اعلام کنند تا بررسی و برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا افشار خاکباز روز شنبه در آئین معارفه مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در این اداره کل اظهار کرد: سازمان برای تسهیل و تسریع دسترسی مردم به خدمات، در بحث الکترونیکی و هوشمند کردن و ارائه خدمات غیرحضوری درگاه خدمات را در داخل سایت سازمان راه اندازی کرده است.

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور درگاه اطلاعات خانواده را راه اندازی کرده و پایگاه اطلاعات خانوار هم در دست راه اندازی است و هموطنان به آن درگاه‌ها مراجعه کنند و اگر از لحاظ داده‌های هویتی اشکالی مشاهده می‌کنند، به سازمان اعلام کنند تا همکاران ما در واحدهای ثبتی سراسر کشور، موارد را بررسی و پاسخ بدهند و اطلاعات لازم را اصلاح کنند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور درج نشانی خانوارها در پایگاه‌های مربوطه را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: این اطلاعات مبنای ارائه خدمات به مردم قرار خواهد گرفت اما به دلیل اینکه دستگاه‌های اجرایی کشور مقداری در استفاده از آن کند عمل کردند، مردم شاید متوجه اهمیت آن نشده باشند ولی نشانی خانوارها در آینده نزدیک، نقش بسیار مهمی در دریافت خدمات اداری خواهد داشت.

خاکباز درباره تاخیر در صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: امکانات لازم مثل کارت خام و کارت تراشه گذاری شده به دلایل مختلف با تاخیر تهیه و در اختیار سازمان قرار گرفت اما سازمان، با ظرفیت کامل پای کار است و آماده ایم در صورت تامین کارت خام، در سه نوبت، کامل کارت ملی هوشمند صادر کنیم.

وی اضافه کرد: الان ظرفیت خالی برای صدور کارت داریم و به اندازه میزان کارت خامی که در اختیار ما قرار بگیرد، می‌توانیم کارت هوشمند صادر کنیم و از ۱۰ میلیون فقره کارت ملی مورد تعهد سازمان ثبت احوال کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کارت باقیمانده که در حال صدور است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص زیرساخت های ثبت احوال کشور برای برگزاری آنلاین و اینترنتی انتخابات هم گفت: در سازمان ثبت احوال کشور در این زمینه مشکلی نداریم اما موارد دیگری مطرح است که باید دست اندرکاران انتخابات در رابطه با آنها تصمیم بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در این جلسه سازمان ثبت احوال را تشکیلاتی زیرساختی و تمدنی توصیف کرد و گفت: داده‌های مورد نیاز مسئولان برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این سازمان تهیه می‌شود و بخش بزرگی از هویت و داده‌های مربوط به انتخابات‌ها مرتبط با این سازمان است.

رضا قاسمیان افزود: متاسفانه سازمان ثبت احوال مثل برخی سازمان‌ها از حیث خدمات رفاهی کارکنان در رده پایین جدول قرار دارد و انتظار داریم نسبت به نظام پرداخت و تامین رفاه لازم برای کارکنان ثبت احوال اقداماتی صورت گیرد تا نیرویی که بعد از ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت بازنشسته می شود، دغدغه خاصی نداشته باشد.

وی ادامه داد: در زمینه تامین تجهیزات و امکانات ثبت احوال استان اردبیل نیز انتظار داریم در دولت سیزدهم که جبران کننده نواقص دولت قبلی است، تحولاتی مشاهده شود و در حوزه مالی نیز باید از ۱۱ روش تامین مالی نظیر تهاتر، تبدیل به احسن و مولدسازی برای رفع مشکلات سازمان استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: چانه زنی مدیران برای اخذ امکانات و فرصت‌های مالی و اداری بیشتر برای مجموعه تحت مدیریت، روش درست و مناسبی برای کشور ما نیست و امکانات و فرصت‌ها باید بر اساس نیازمندی‌ها و استعداد مناطق در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد که هر مدیر یا نماینده ای بیشتر چانه زنی کند مواهب بیشتری از مرکز بگیرد.

شهرام رسولی مدیرکل قبلی ثبت احوال استان اردبیل هم از اخذ سند تک برگی برای ساختمان همه ادارات ثبت احوال در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: ساختمان ثبت احوال شاهرود تکمیل شده و بدهی‌های ادارات ثبت احوال های گرمی، بیله سوار و پارس آباد نیز پرداخت شده است. ضمن اینکه برای تجهیز سیستم های رایانه ای ادارات استان، ۵۰ دستگاه رایانه تهیه شده است.

در پایان از زحمات شهرام رسولی قدردانی و وحید خلوصی به عنوان سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل معرفی شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha