۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85053867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸ درصد تصادفات فوتی خراسان شمالی مربوط به موتورسیکلت‌ها است

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: ۴۶ شهروند خراسان شمالی در سالجاری بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند که ۲۲ نفر معادل ۴۸ درصد آن مربوط به راکبان موتور سیکلت است.

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی ترافیک خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری؛ هشت نفر راننده سرنشین خودرو، ۲۲ نفر راکب یا سرنشین موتورسیکلت و ۱۶ نفر نیز عابر بوده اند.

وی افزود: ۴۸ درصد فوتی های تصادف جاده ای در سالجاری مربوط به راکب یا سرنشین موتور سیکلت، ۳۵ درصد جانباختگان تصادف استان عابران پیاده و ۱۷ درصد نیز مربوط به راننده یا سرنشین خودرو هستند.

خندانی مقدم اظهار کرد: مطابق آمار تعداد جانباختگان درون شهری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره تصادف در سطح جاده ای این استان رخ داده است که نسب به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۱۳۹ فقره تصادف در سطح جاده های این استان به وقوع پیوسته بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع این تعداد تصادف ۲ هزار و ۳۰۶ نفر جرجی ، ۴۶ فقره تصادف فوتی و ۱۱ هزار و ۵۲۲ فقره تصادف نیز خسارتی بوده است که از این حادثه ها ۴۸ نفر فوت و ۲ هزار و ۷۲۳ نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: بیشترین علت های تصادف در سطح جاده های این استان مربوط به عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده است.

خندانی مقدم گفت: با توجه به اینکه بیشتر فوتی های موتوسوران نیز به دلیل ضربه به سر بوده است باید با روش های تشویقی و تنبیهی جهت استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت باید مد نظر باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به وظایف شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ها که باید به صورت ماهانه توسط فرامانداران برگزار شود، شورای همتا اقدام به تدوین سندی ۲۰ ماده ای تحت عنوان طرح تحرک شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ها کرد که خوشبختانه مورد توجه وزارت کشور قرار گرفت و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز این سند را به عنوان یک اقدام نمونه برای استانداری های سراسر کشور ارسال کرده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha