وحدت و همدلی دولت سیزدهم با رهبر انقلاب کلید حل مشکلات کشور است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه آیت الله رئیسی در تبعیت محض و هماهنگی کامل با رهبر معظم انقلاب است گفت: همین وحدت و همدلی بین رئیس جمهور و رهبری کلید حل تمام مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران که با عنوان رسالت اجتماعی، امنیت و فرهنگ در ساری برگزار شد، افزود: هماهنگی رئیس جمهور با رهبر انقلاب، راهبرد اساسی برای حل مشکلات و توسعه بیش از پیش کشور است و ائمه جمعه و جماعات باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی نسبت به تحقق این مهم در جامعه تلاش کنند.

حسینی پور با بیان اینکه هیچ دولتی در سال نخست فعالیت خود چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی به اندازه این دولت مورد تهاجم واقع نشده است، خاطرنشان کرد : به رغم همه تهدیدها، دشمنی ها و تشویش اذهان عمومی مردم، در سایه وحدت و همدلی بین رئیس جمهور و رهبری و با تدابیر این دولت مردمی سیزدهم قیمت ارز و سکه که در بازار روند صعودی پیدا کرده بود و مشخص بود که امری طبیعی نیست، با مقاومت و تدابیر این دولت کاهش یافته است.

استاندار مازندران با عنوان اینکه این دولت با توجه به فرامین رهبری در مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادگی کرده است، بیان کرد: دولت قبل که دشمن را کدخدا می دانست وخود را موظف به هماهنگی با دشمن می دانست و با گستاخی عنوان می کرد که باید با کدخدا ببندیم، این دولت با ایستادگی در برابر تمام دسایس سازمان یافته دشمنان، اجرای دقیق فرامین رهبری را سرلوحه کار خود قرار داد.

حسینی پور با عنوان اینکه عربستان صعودی در برابر قدرت ایان اسلامی به زانو در آمد و اعلام که که حاضر به همکاری با ایران است، گفت: تمام اپوزوسیون ها و قدرت های جهانی به این موضوع پی بردند که این کشور در مقابل اقتدار جمهور اسلامی ایران تار عنکوبتی بیش نیستند.

وی با بیان اینکه تنها رهبری و رئیس دولت سیزدهم در برابر دشمنان ایستادند و شخص رئیس جمهور در اجرای سیاست های رهبری کمترین تردیدی ندارند، افزود: در راستای تبعیت آیت الله رئیسی از فرامین رهبر انقلاب، رشد اقتصادی که در ۱۰ سال گذشته در کشور منفی بود اکنون و در ۶ ماه نخست امسال به ۲.۷ درصد رسید و این میزان در مازندران به حدود سه درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، رشد مثبت ۱.۷درصدی کشور در بخش کشاورزی و ۵.۸ درصدی در حوزه صنعت در حالی اتفاق افتاد که در سایر مولفه های بخش حقیقی اقتصادی نیز شاهد رشد ۳.۹ درصدی و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در کشور بودیم که این نیز از منظر اقتصاددانان شگفت انگیز است.

حسینی پور عنوان کرد: نرخ بیکاری در کشور به ۸.۲ درصد رسیده و همچنان نیز روند کاهشی دارد و این میزان در مازندران نیز به کمی بیش از پنج درصد رسیده است. در حوزه اشتغال در این استان نیز بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد، شاهد رشد ۱۰۸ درصدی تعهدات در این بخش هستیم که قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

وی گفت:صادرات غیرنفتی در ۱۱ ماه امسال ۴۸. ۸ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشت و همه این توفیق ها در سایه اقتدار رهبری و تبعیت محض رئیس جمهور از رهبر معظم انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است که این امر بیانگر این واقعیت است که دولت آیت الله رئیسی بدرستی فراهمین رهبری را اجرا می کند و خاکریزی در برابر تمام تهاجم دشمنان ایجاد کرده است که تمام تیر و ترکش آن به رهبری آسیب نزند.

وی از خرید چهار فروند کشتی در راستای توسعه مناسبات و افزای مبادلات تجاری دریای خزر با کشورهای همسایه مازندران خبر داد و گفت: دولت سیزدهم چهار فروند کشی را برای دریای خزر خریداری کرده که از ارزش دلاری بالایی برخوردار است و تاکنون یک فروند وارد شد و بقیه نیز در آینده وارد این استان خواهد شد.

استاندار مازندران از احیای کریدور شمال برای توسعه مبادلات تجاری شمال به جنوب با همت دولت سیزدهم خبر داد و افزود: مرکبات مازندران برای اولین بار از طریق دریا به روسیه صادر شد.

حسینی پوربا اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید تا سال ۱۴۰۴ در مجموع چهار هزار همت (چهار هزار هزار میلیارد تومان) را بابت بدهی دولت گذشته پرداخت کند، ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، دولت سیزدهم تاکنون از بانک مرکز مبلغی را استقراض نکرده است و در شرایطی که آیت الله رئیسی اعتقاد داشت که کشور در بخش اقتصادی باید به رشد هشت درصدی دست یابد، با ایستادگی در برابر تمام فشارها دست به جراحی بزرگ اقتصادی زد.

وی با عنوان اینکه آیت الله رئیسی بعنوان رئیس دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی کشور ریل گذاری درستی را انجام داده اند، گفت: رئیس جمهور قبل در حالی که دستانش را بالا برده بود در حضور رهبری عنوان کرد که باید با دشمن به توافق برسیم اما این دولت در برابر تمام دسایس سازمان یافته دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد و به پیروزی نیز رسید.

وی با عنوان اینکه این دولت صادق الوعده و به شعارهای انتخاباتی خود نیز پایبند است و آن را در عمل نیز ثابت کرده است، گفت: میانگین انجام مصوبات سفرهای شهرستانی مازندران بیش از ۷۰ درصد است و برکات زیادی به همراه داشته است و این روند همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha