افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های درمانی لامرد و مهر با حضور وزیر بهداشت

شیراز- ایرنا- مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های درمانی و بهداشتی در شهرستان‌های لامرد و مهر استان فارس امروز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مرکز IUI (آی یو آی) لامرد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افتتاح شد؛ بهرام عین اللهی ضمن بازدید از بیمارستان حاج محمود حاج حیدر این شهرستان، مرکز ناباروری این شهرستان را افتتاح کرد.

ساختمان IUI که بیش‌از ۲۰ میلیارد ریال (هشت میلیارد ریال وسایل آزمایشگاه و اداری توسط بنیاد برکت و ۱۲ میلیارد ریال دستگاه سونو و متعلقات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز) برای آن هزینه شد در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع جنب بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد واقع شده است.

این مرکز دارای هفت نیرو شامل متخصص زنان، کارشناس علوم آزمایشگاهی، ماما، پرستار و نیروی خدماتی هست که قرار است به بیش‌از یک‌هزار زوج نابارور لامردی و همچنین بنادر و شهرستان‌های جنوبی خدمات ارائه کند.

در ادامه عین اللهی در سفر به شهرستان مهر از طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهر بهره‌برداری کرد.
این طرح با هزینه‌ای بیش‌از ۱۵۰ میلیارد ریال در مساحت یک‌هزار و ۴۴۰ مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه و اتاق عمل است.

همچنین مراسم کلنگ زنی ساخت ۲۰ پانسیون توسط خیر حاج محمود حاج حیدر و بازدید از فعالیت بیمارستان اشکنان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت و درمان به شهرستان‌های مهر بود.

افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های درمانی لامرد و مهر با حضور وزیر بهداشت

افتتاح و کلنگ زنی ۲ پروژه درمانی در لامرد با حضور معاون وزیر بهداشت

همچنین با حضور معاون وزیر بهداشت ۲ طرح درمانی در شهرستان لامرد افتتاح و کلنگ زنی شد.

دکتر حسین فرشیدی و هیأت همراه که از بدو ورود به لامرد مورد استقبال مسوولان این شهرستان قرار گرفتند پایگاه اورژانس روستای پنگرویه که در فاصله ۳۵ کیلومتری این شهر قرار دارد را افتتاح کردند.

اورژانس پنگرویه که با همدلی خیران، مردم، دولت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع ساخته شده تاکنون برای آن ۲۱ میلیارد ریال (۱۵ میلیارد ریال توسط خیر و ۶ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز) تأمین اعتبار شده و آمبولانس آن توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد خریداری شده است.

بار ترافیکی سنگین در جنوب شرقی لامرد و همچنین فاصله زیاد تا مرکز درمانی این شهرستان از مهمترین دلایل ایجاد و بهره‌برداری از این طرح درمانی بود.

آیین کلنگ زنی طرح توسعه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی امیرالمومنین(ع) دهستان سیگار با اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد ریال دومین برنامه‌ سفر معاون وزیر بهداشت و درمان کشور به لامرد بود.

این مجموعه حدود ۳۰ سال پیش توسط خیر نیک اندیش، امیری ایجاد شد و با افزایش جمعیت دهستان سیگار (۶۸۰۰ نفر جمعیت) نیازمند ارتقاء و توسعه بود که با پیگیری‌های نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کمک‌های بی دریغ خیر سلامت محمد ابراهیمی کلنگ طرح توسعه‌ای آن به زمین زده شد.

در طرح توسعه‌ای مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) دهستان سیگار، که گفته می‌شود طی ۱۸ ماه در زمینی به مساحت ۷۷۳ متر مربع ساخته خواهد شد ۲ پزشک، مراقبان سلامت، ماما، کارشناس بهداشت و تغذیه و همچنین بخش دهان و دندان و آزمایشگاه مستقر خواهند شد.

اعتبار ساخت و ساز این طرح توسط خیر و تجهیزات آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد تأمین خواهد شد.

سومین برنامه فرشیدی بازدید از مرکز جامع سلامت خیرساز خیرگو (درحال ساخت) بود.

این مرکز جامع سلامت که درسال ۹۶ کلنگ زنی شد به دلیل نبود اعتبار راکد مانده بود که امسال به همت خیر قنبری روند ساخت آن از سر گرفته و مقرر شد اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این مجموعه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است؛ همچنین پزشک، ماما، مراقبان سلامت، بهورز، تزریقات، پانسمان و کارشناس بهداشت در آن فعالیت خواهند کرد. علاوه‌بر این مرکز نمونه گیری آزمایشگاه نیز در این مرکز فعال خواهد شد.

مرکز درمان - بستر شهر علامرودشت آخرین بازدید معاون وزیر بهداشت در شهرستان لامرد بود. این مرکز درمانی که بصورت همزمان خدمات بهداشتی و خدمات بستری موقت برای بخش علامرودشت تا خیرگو را ارائه می‌دهد تا مرکز درمانی شهرستان لامرد از نظر زمانی ۵۰ دقیقه و از نظر فاصله‌ای ۷۵ کیلومتر فاصله دارد که نیازمند ارتقاء است.

شهرستان های لامرد و مهر در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha