۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85054278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معترضان سوئیسی خواستار حفظ سیاست بی‌طرفی کشورشان شدند

تهران- ایرنا- حدود سه هزار معترض سوئیسی در برن پایتخت این کشور با برگزاری تظاهراتی مقابل ساختمان پارلمان به صادرات تسلیحات جنگی و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سوئیس اینفو، این تظاهرات روز شنبه و از سوی ائتلافی از منتقدان راستگرا از جمله حزب مردم سوئیس و گروه‌های محافظه‌کار جامعه مدنی سازماندهی و برگزار شد.

معترضان در تظاهرات خود خواستار پایبندی شدید دولت سوئیس به سیاست بی‌طرفی این کشور در قبال جنگ اوکراین شدند.

هفته گذشته تظاهرات دیگری با حضور ۲ هزار معترض در برن برگزار شد و معترضان خواستار حمایت بیشتر از مردم اوکراین، اجرای تحریم‌های موثرتر علیه روسیه و سیاست فعالانه سوئیس برای برقراری صلح در اوکراین شدند.

دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوئیس (SECO) اعلام کرد که صادرات تسلیحات این کشور در سال ۲۰۲۲ با افزایشی ۲۹ درصدی به ۹۵۰ میلیون فرانک سوئیس (بیش یک میلیارد دلار آمریکا) رسید.

در همین حال، آلن برست رئیس جمهوری سوئیس هفته گذشته تاکید کرد که کشورش با صادرات سلاح به اوکراین مخالف است.

اما کمیسیون امنیت پارلمانی سوئیس دوم اسفند ماه با ۱۳ رای موافق در برابر ۱۲ رای مخالف تصمیم گرفت از طرحی که امکان صادرات مجدد تسلیحات تولیدی سوئیس را به کشورهایی که از حق دفاع مشروع خود استفاده می کنند، حمایت کند.

سوئیس بعنوان کشوری که همواره پایبند سیاست بی‌طرفی بوده در ماه‌های گذشته تغییراتی در رویکرد خود ایجاد و از اوکراین در مقابل روسیه حمایت کرده است.

دولت سوئیس در راستای اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه ۸.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را مسدود کرده و به تحریم‌های غرب علیه نفت و محصولات پتروشیمی روسیه نیز محلق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha