۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85054532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی در زنجان پرداخت شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85054532
۱۴۰۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی در زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون در این استان هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

رضا خواجه‌ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تسهیلات متقاضیانی که از ۲۵ آبان ماه سال گذشته به بانک های عامل مراجعه کرده ولی به مرحله عقد قرارداد نرسیده اند از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی یادآور شد: بازپرداخت تسهیلات یاد شده ۲۰ ساله و نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد شامل پنج درصد سهم متقاضی و ۱۳ درصد سهم صندوق ملی مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان معادل ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

این مسوول ادامه داد: تعداد کل واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان ۲۵ هزار و ۵۰۶ واحد است که ۱۰ هزار و ۷۸۴ واحد با تسهیلات بهسازی و مسکن مهر مقاوم سازی شد.

خواجه ای گفت: نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها با تعداد ۱۳۴ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و همچنین ۲۶ دفتر فنی و مهندسی دیگر جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی تشکیل شده است.

وی افزود: با شناسایی مناطق کم برخوردار و برنامه ریزی مناسب می توان روند رو به رشدی را در ارائه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان دنبال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha